Mobilfizetés: egyre többször érintenek a magyarok

Mobilfizetés: egyre többször érintenek a magyarok

Mobilfizetés: egyre többször érintenek a magyarok

pénzügy

1 perc

Bár még csak néhány éve van rá lehetőség, de töretlenül ível felfelé a mobilfizetési piac.

A Simple by OTP alkalmazáson keresztül elérhető megoldás népszerűsége 2017-es bevezetése óta folyamatosan növekszik. A technológia bemutatása óta eltelt bő másfél év alatt mintegy 5 millió alkalommal fizettek mobiljuk segítségével a felhasználók.

Az OTP Banknál a pénzügyi innováció már hagyomány, 2009-ben a hitelintézet például Magyarországon elsőként bocsátott ki PayPass bankkártyát. Az érintéses fizetés 2017-re, vagyis 8 év alatt jutott el odáig, hogy a bankkártyás vásárlások kétharmada már ilyen módon történjen. A következő lépés pedig az okostelefonnal történő fizetés.

A pénzintézet 2017 júniusában, a Simple by OTP alkalmazáson keresztül tette elérhetővé ügyfelei számára a mobilfizetés lehetőségét. A szolgáltatás már az első időszakban népszerűnek bizonyult, a 100 millió forintos vásárlási értékhatárt már az első másfél hét után sikerült átlépni.

Még 2017 szeptemberében az OTP a magyar pénzintézetek közül elsőként és azóta is egyetlenként, a Simple Kártya bevezetésével bármely pénzintézet ügyfele számára elérhetővé tette a mobilfizetés lehetőségét.

Az OTP Mobil legfrissebb statisztikái szerint a digitalizált kártyák száma már meghaladta a 110 ezer darabot. Jól szemlélteti a technológia térnyerését, hogy csak az elmúlt három hónapban több mint egymillióval nőtt a mobilfizetések száma, mintegy 4,5 milliárd forinttal emelkedett ez idő alatt a vásárlási volumen.

Magyarországon ugyanakkor továbbra is nagyon magas a készpénzhasználat aránya. A vásárlások többsége még mindig hagyományos módon történik, bár a kiskereskedelmi üzletek 84 százaléka már készen áll az innovatív fizetési megoldásokra.