Mobilfizetésre csábítanak a kedvezmények

Mobilfizetésre csábítanak a kedvezmények

Mobilfizetésre csábítanak a kedvezmények

pénzügy

2 perc

A tranzakcióalapú ösztönzők erősítik a mobilfizetések népszerűségét mind a helyszíni, mind az applikációkon keresztüli utalások esetén az Egyesült Államokban – derült ki az Auriemma Consulting Group kutatásából.

A tanulmány szerint mindazok, akiket valamilyen megoldással mobilos fizetési mód választására ösztönöztek az üzletek területén, az egyhetes tesztidőszak alatt 4,6-szor gyakrabban használták ezt a lehetőséget, míg a többi vásárló csak 3,1-szer.

Ha fizetni kell, a mobiljukhoz kapnak a britek

Az Egyesült Államokban a fogyasztók negyede használja mobilfizetési módszerek valamelyikét vásárlásainál, és közülük 86% emlékezett olyan konkrét esetre, mikor a pénztárnál kifejezetten ajánlották ezt nekik.

Az AGC mobilfizetéseket követő rendszerén keresztül 1505 vásárlást követett figyelemmel az okostelefonos tranzakciókat vizsgálva. A vállalat végül arra a megállapításra jutott, hogy a fizetések harmadánál találkoztak a vásárlók valamilyen ösztönzővel a fizetés megkezdése előtti szakaszban, ami jelentős növekedés a korábbi 19%-hoz arányhoz képest. Az applikációkon belüli vásárlások esetében azok a fogyasztók, akik kaptak valamilyen kedvezményt, átlagosan heti négy alkalommal vásároltak, a többi fogyasztó esetében ennek az átlaga csupán 2,4 volt.

Az ösztönzők igen sokfélék lehetnek. Az egyik államban például tavaly vezetett be néhány olyan módszert, mellyel készpénz nélküli fizetésre vehetik rá a fogyasztókat. Ilyenek például a 0,75%-os kedvezmény az üzemanyagra, a vonatjegyek kényelmesebb otthoni megvásárlása, az ingyenes balesetbiztosítás vagy a tranzakciós díj elengedése.

Az ACG szerint ezeket az eszközöket korábban legfőképpen a bankok használták, de napjainkra az arány megfordult. Míg terjedése más szektorokban is megkezdődött, addig a bankszektorban az 58%-os arány 40%-ra esett vissza. 

„A különböző ösztönzők jó eszközök ahhoz, hogy a vásárlók összekössenek egy bizonyos márkát az elérhető fizetési lehetőségekkel” – mondta Jaclyn Holmes, az ACG kutatások vezetője. Ezek adhatják meg ugyanis a szükséges lendületet ahhoz, hogy a fogyasztók a mobilfizetési megoldásokat válasszák, így főként azokat a vásárlókat célozhatják meg sikerrel a cégek, akik vacillálnak a hagyományos fizetés és a mobilos átutalás között.

Forrás: NFC World+