Mobiljukra cserélnék a pénztárcájukat a németek
Mobiljukra cserélnék a pénztárcájukat a németek
2015. január 28.
Minden harmadik német fogyasztó hajlandó lenne mobiltelefonos fizetésekkel helyettesíteni a pénztárcáját – derül ki a TNS Infratest által készített kutatásból, amelyet az elektronikus fizetéseket biztosító Yapital megbízásából végzett el.
A megkérdezett több mint ezer válaszadó 33 százaléka nyilatkozott úgy, hogy okostelefonját venné igénybe a benzinkutaknál, és ugyanekkora arányban voltak azok is, akik a tömegközlekedési eszközökre váltanák meg jegyüket a mobiljukon keresztül.
Megtriplázódhat az érintés nélküli fizetések száma >>A tanulmányban részt vevők 30 százaléka szívesen otthon hagyná a készpénzét és a bankkártyáját, ha a bevásárlóközpontban vagy a gyógyszertárban vásárol.
Az egyszerű használat mellett a legfőbb ösztönző erő az, hogy a megkérdezettek csaknem fele jóval biztonságosabbnak tartja az okostelefonos fizetéseket, mint a hagyományos módszereket. A válaszadók 28 százaléka viszont arról számolt be, hogy csak abban az esetben venné fontolóra a mobilos fizetést, ha gyorsabbnak bizonyulna a többi fizetési módnál.
Érdekes adalék, hogy a kutatásban részt vevő 30 év alatti németek alig több mint fele nyilatkozott csupán úgy, hogy fontosnak tartja a mobiltelefonos fizetések lehetőségét valamennyi elárusítóhelyen. „Az eredmények messze felülmúlták a várakozásainkat” – hangsúlyozta a Yapital vezérigazgatója. Nils Winkler szerint az adatok alátámasztják azon véleményüket, hogy a fogyasztóknak problémájuk van a már bevett fizetési módszerekkel. Emellett megerősítik azt a feltételezést, hogy az okostelefonos fizetések csupán akkor lehetnek sikeresek, ha minél több elárusítóhelyen van rájuk lehetőség, és tényleges hozzáadott értéket biztosítanak a fogyasztóknak – tette hozzá a vezérigazgató.
Pénzügyek ügyesen - Eljött a 3D-s tranzakciók kora >>A kutatás arra is rávilágított, hogy milyen tényezők zavarják a legtöbb vásárlót, hogyha készpénzzel vagy a bankkártyájukkal kell fizetniük. Az eredmény talán nem igazán meglepő; a válaszadók 83 százaléka tartja rendkívül bosszantónak, ha a kassza előtt kígyózó sorokban kell vesztegelnie.
A 30 és 39 év közöttieknek a 43 százaléka a csekkes fizetéseket értékelte túlzottan macerásnak, illetve sokan megjegyezték, hogy rengeteg idő elmegy azzal, hogy automatát vagy bankfiókot keresnek, ha kifogytak a készpénzből. A vásárlók csaknem felét idegesíti az, ha a pénztárnál pontos összeget szeretne adni és egyenként kell előkaparni az aprót a tárcából.
Az online megrendelésekkel kapcsolatban is számtalan kifogás érkezett. Bár ma már egyre nagyobb azoknak az aránya, akik elektronikus fizetési módot vesznek igénybe az interneten, ez korántsem bizonyul zökkenőmentesnek. A válaszadók 32 százaléka például kifejezetten hosszadalmasnak tartja, hogy annyi adatot kell bepötyögnie, hogy kiegyenlítse a számláját. Sokaknak azzal is problémájuk van, hogy a világhálón adják meg személyes, tehát bankkártyára vonatkozó adatukat, az online vevők ötöde pedig túl hosszadalmasnak tartja a fizetés folyamatát.
Forrás: Yapital / NFC World+