Nyitottak a magyarok a digitális technológiákra

Nyitottak a magyarok a digitális technológiákra

Nyitottak a magyarok a digitális technológiákra

pénzügy

1 perc

A magyar lakosok készültek fel leginkább az új technológiai megoldások felhasználására a kelet-közép-európai régióban – derül ki az EY tanácsadó cég kutatásából.

Ma már érintős bankkártyával fizetnek idehaza a legtöbben, a következő években pedig szívesen követnék egyetlen alkalmazáson keresztül különféle bankszámláik aktivitásait. A hazai lakosság több mint kétharmada (71%) igyekszik online intézni mindennapi ügyeit, miközben a térség országainak átlaga mindössze 44 százalék.

Az emberek döntő többsége (72%) ma már érintős bankkártyával vásárol, 16 százalékuk tervezi, hogy ezzel a megoldással fizet a jövőben. Minden harmadik megkérdezett (33%) kipróbálta már a mobilfizetést is, ami a felmérésben részt vevő államok eredményeit tekintve kimagasló érték.

„A magyarok várják azokat a technológiai újításokat, amelyekkel még kényelmesebben intézhetik pénzügyeiket. Az emberek csaknem fele ezért használ vagy kipróbálna alternatív online pénzügyi szolgáltatókat is” – emelte ki Demeter Ákos, az EY tanácsadási üzletágának partnere.

A szakember hozzátette: a bankoknak reagálniuk kell erre az igényre, hogy tovább tudják növelni ügyfeleik számát, és megőrizzék versenyelőnyüket a feltörekvő technológiai cégekkel szemben. Ezt elsősorban kedvező díjszabással, rugalmas és minőségi szolgáltatással, valamint az online felhasználói élmény növelésével érhetik el.

A kutatás arra is rámutat, hogy a hazai válaszadók többsége (78%) szívesen követné nyomon a különböző pénzintézeteknél vezetett bankszámláinak egyenlegét egyetlen alkalmazáson keresztül. Ezt az applikációt egy megbízható, felhasználóbarát és erős pénzügyi háttérrel rendelkező szolgáltatótól fogadnák el a megkérdezettek.