Pénzügyek ügyesen – Eljött a 3D-s tranzakciók kora
Pénzügyek ügyesen – Eljött a 3D-s tranzakciók kora
2014. november 24.
Az ausztrál Westpac bank különleges mobiltelefonos alkalmazást fejlesztett ki, amelyen hozzáférhető az egyenleg és a számlatörténet, de azt is megmutatja, hol található a legközelebbi bankautomata.
Pénzt utalna, lekérdezné egyenlegét vagy éppen szeretné megtudni, hol található a legközelebbi bankfiók? Ma már nincsen szükség arra, hogy a városban fel-alá rohangáljon bankautomatát keresve, hogy elintézze tranzakcióit, hisz a legtöbb pénzügyi szolgáltatás mobiltelefonon keresztül is elérhető. Az utóbbi évek során számos pénzintézet fejlesztett különleges alkalmazásokat, hogy jóval gyorsabbá és egyszerűbbé tegye a pénzügyek intézését, rengeteg időt és energiát spórolva meg az ügyfeleknek.
Egyre többen fizetnek mobillal >>A fejlesztésekben élen járó bankok sorába most az új-zélandi Westpac is felzárkózott. A pénzintézet egy olyan applikációval lépett a piacra, amely a 3 dimenziós képalkotás és az úgynevezett kiterjesztett valóság segítségével teszi könnyebben kezelhetővé a pénzügyeket. A kiterjesztett valóság („augmented reality”) a valóság egyfajta virtuális kibővítése, amikor a mobiltelefonunk kamerájával szétnézve egy adott környéken, megjelenik a közelben található boltok nyitvatartása, illetve a helyi üzletek leírása és a távolságuk. A Westpac alkalmazásában Ausztrália első számú bankcsoportjának az ügyfelei hozzáférhetnek bank-és hitelkártya egyenlegeikhez, utalást indíthatnak és azt is feltérképezhetik, hol található a hozzájuk legközelebb eső bankfiók vagy automata.
Ha egy ügyfél letölti az applikációt, akkor a bank automatikusan regisztrálja a bank-, vagy hitelkártyáját, és létrehoz egy külön mobiltárcát. A felhasználóknak mindössze annyi a dolguk, hogy elhúzzák a kártyát telefonjuk mellett, ami működésbe hozza a beépített kamerát. A szoftver segítségével 3D-ben lehet megtekinteni az egyenleget, a számlatörténetet, a bankfiókok elhelyezkedését, illetve egyéb hasznos, a tranzakciók lebonyolítását egyszerűbbé tevő információt. A rendszer figyelmeztet rá, hogy mikor esedékes a következő befizetés, a számlát pedig az alkalmazáson keresztül is ki lehet egyenlíteni.
Simon Pomeroy, a Westpac digitális részlegét irányító vezérigazgató-helyettes úgy véli, hogy a fejlesztés még számos, eddig kiaknázatlan előnnyel járhat a felhasználók számára. A bankcsoport ezért a jövőben tovább finomítja az alkalmazást és bővíti az elérhető funkciókat, a célkitűzéseik alapján Új-Zéland legteljesebb digitális élményét kínáló pénzügyi szolgáltatójává kívánnak előlépni. A cégvezető szerint a kiterjesztett valóságra és a 3D-s képalkotásra épülő applikáció egy újabb fontos lépést jelent ebbe az irányba.
Forrás: NFC World