Törnek előre a digitális befektetési szolgáltatások

Törnek előre a digitális befektetési szolgáltatások

Törnek előre a digitális befektetési szolgáltatások

pénzügy

2 perc

Okostelefon, okosotthon, okosbankár? A digitális szolgáltatások még szélesebb körű elterjedése várható.

Háromból egy hazai megtakarító ugyanis szívesen használ e-portfóliót vagy távbankár segítséget befektetési tranzakcióinak végrehajtásához a hagyományos bankolási mód mellett – összegezte a K&H.

 „Az országszerte 27 helyszínen megtartott prémium befektetési klub rendezvénysorozat során azt vizsgáltuk, hogy a megtakarítással rendelkezők jellemzően milyen csatornán – online vagy offline – rendelkeznek befektetéseikről. A trend egyértelműen a digitális szolgáltatások irányába mutat a megtakarítások terén is” – tájékoztatott a K&H Alapkezelő vezérigazgatója.

Offline tájékozódnak, online döntenek

„A megkérdezett prémiumügyfelek, tehát az átlagnál magasabb megtakarítással rendelkezők válaszai és a saját tapasztalataink alapján is azt látjuk, hogy míg befektetési kérdésekben továbbra is inkább személyesen, a banki tanácsadón keresztül informálódnak, addig egyre erőteljesebb az igény, hogy saját maguk, online követhessék befektetéseik, megtakarításaik alakulását” – tette hozzá Zobor Zsuzsanna.
 
A bank ezért tavaly a hazai piacon elsőként vezette be az e-portfólió szolgáltatást, amelyen keresztül az e-bankba belépve a megtakarítók nyomon követhetik bankszámláikat, a bankbetéteiket, az értékpapír típusú megtakarításokat és az életbiztosítás típusú befektetéseket is.

Az e-portfólió tájékoztató funkciói mellett pedig egyből látható és összehasonlítható a saját kockázati besorolásnak legoptimálisabb célportfólió-összetétel. Az online szolgáltatás egyben csatlakozik a telefonos befektetési tanácsadókhoz is.