Tovább törtet az Apple Pay

Tovább törtet az Apple Pay

Tovább törtet az Apple Pay

pénzügy

2 perc

Az iPhone gyártójának mobilfizetési megoldása újabb országokban lesz elérhető, de az eredményekről egyelőre kevés konkrét adatot lehet tudni.

Jennifer Bailey, a cég Apple Pay-ért felelős igazgatója egy Las Vegas-i pénzügyi konferencián beszélt a digitális fizetési szolgáltatás jövőjéről. Itt egyebek közt azt is bejelentette, hogy a rendszer hamarosan elérhető lesz Dániában, Finnországban és az Egyesült Arab Emirátusok területén is, ezzel húszra emelkedik a „meghódított” piacok száma.

Tarol az Apple Pay

Ez a szám elsőre kevésnek tűnhet, ám érdemes kiemelni, hogy ezek az országok a felelősek a világ összes bankkártyás fizetéseinek nagyjából 70%-áért. Az Apple tehát nem titkoltan ott kezdi a terjeszkedést, ahol elegendő pénzt lát.

Az új bevezetéseken túl a cég képviselője azt is bejelentette, hogy 4 ezerre emelkedett a kompatibilis kártyakibocsátók száma. Az Egyesült Államokban a kereskedelmi egységek több mint fele elfogadja már az Apple Pay-en keresztül indított fizetéseket, a 100 legnagyobb kereskedelmi vállalat közül pedig már 67 telepített üzleteibe mobilfizetést is támogató terminálokat.

Fizetés szöveges üzenetekkel

Az igazgató egyelőre konkrét bevezetési időpont nélkül beszélt egy jövőbeni szolgáltatásról, az Apple Cash-ről is. A program lényege, hogy a felhasználók az iOS üzenetküldő applikációján, az iMessages-on keresztül is küldhetnek pénzt egymásnak az Apple Pay által használt bankkártyájukról. Ez ideális megoldás lehet, hogyha a gyermeknek sürgősen pénzre van szüksége a szüleitől, de akkor is jól jöhet, ha egy baráti társaság szeretné összedobni a közös ebéd árát.

Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy az ilyen módon utalt összegek megkötésekkel működnének, így például csak mobilfizetéssel lehetnének elkölthetők. A tervek jól  mutatják azt is, hogy a vállalat nemcsak más bankkártyakibocsátókkal és bankokkal kíván együttműködni, hanem akár külön fizetési szolgáltatóvá is alakulhat. Természetesen e tekintetben csak találgatni lehet, de a Techcrunch portál szerint a lehetőséget nem lehet kizárni.

Mekkora a siker?

A bejelentéseken kívül meglepően hiányoztak az eredményeket igazoló adatok. Egyes híresztelések szerint a szolgáltatás 90%-át biztosítja a forgalomnak azokon a piacokon, ahol jelen van. De ezt a számot érdemes szkeptikusan kezelni, hiszen elég csak Kínát megnézni, ahol a mobilfizetési piacon számos más versenyző is jelen van az Apple-ön kívül.

Bailey különböző növekvő területeket is kiemelt, mint például a közlekedést, az étel vagy a kávé „előrendelését”, illetve a színház- és koncertjegyeket, ám ezekről sem közölt konkrét számokat.

Egyelőre ezek alapján nem lehet tudni, hogy mennyire sikeres a szolgáltatás, de a folyamatos nemzetközi terjeszkedés a cég optimizmusára utalhat. Ahogy egyre több gyártó szerel a készülékeibe NFC-kompatibilis chipeket, úgy terjed az Apple Pay mellett az Android Pay, illetve a Samsung Pay is. A kínai piacon pedig szintén számos kihívó van jelen, így mindenképp kiélezettnek mondható a verseny.

Forrás: TechCrunch