Új mobilfizetési megoldás a hazai biztosítási piacon

Új mobilfizetési megoldás a hazai biztosítási piacon

Új mobilfizetési megoldás a hazai biztosítási piacon

pénzügy

2 perc

Akár otthon, a nappaliban ülve is fizethet bankkártyával egy új, Magyarországon elsőként használt megoldásnak köszönhetően.

Az Allianz Hungária Zrt., az Ingenico Group és a MasterCard közös fejlesztésében létrehozott mobil bankkártyaterminál az Allianz-tanácsadók okostelefonjához csatlakoztatva teszi lehetővé a mágnescsíkos, chipes és egyérintéses (más néven érintés nélküli) kártyák elfogadását.

A tanácsadók folyamatosan kapcsolódnak be a programba az eszköz tavaly október végén történt bevezetése óta, február 15-én már 560-an rendelkeztek ilyen megoldással. A fejlesztés sikerét mutatja, hogy ebben a rövid időszakban csaknem 7000 tranzakciót bonyolítottak le, amelynek 20 százaléka egyérintéses fizetés volt. Év végére ez a szám megsokszorozódhat, hiszen a tervek szerint december végén az ügyfelek már 800 munkatársnál fizethetnek bankkártyával is.

Az mPOS (mobil POS) terminál gyors, kényelmes és biztonságos fizetést tesz lehetővé, így elkerülhetőek a csekkbefizetés vagy a banki átutalás költségei. „Az új megoldást a legszigorúbb biztonsági előírásoknak megfelelő adminisztrációs és kimutatásokat, jelentéseket szolgáltató háttérrendszer támogatja” – emelte ki Luciano Cavazzana, az Ingenico Group Olaszországért és Kelet-Európáért felelős ügyvezető igazgatója.

„A mPOS-terminál jelentős előrelépés a készpénzmentes társadalom felé, mert általa olyan területen érhető el a kártyás fizetés, ahol eddig nem volt jelen. Világszerte egyre több vállalkozás választja a mobilfizetési terminálok használatát annak érdekében, hogy növelje forgalmát és jobb kiszolgálást biztosítson ügyfeleinek. Az eszköz használata gyors és egyszerű, az okostelefonok elterjedésével kézenfekvő megoldás azoknak a szolgáltatóknak, amelyek eddig csak készpénzt fogadtak el, de szívesen változtatnának ezen” – fogalmazott Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A terminál egy okostelefonnal vagy táblagéppel, illetve iOS vagy Android alatt futó üzleti alkalmazással kiegészített fejlesztés. A készülék ideális megoldás lehet a jövőben a nem helyhez kötött fizetésnél, idetartozhat a szolgáltatások közül a házhoz szállítás, illetve a szerelési munkák helyszíni bankkártyás kifizetése is.

Az eszköz biztonságos Bluetooth-kapcsolat segítségével kommunikál az okostelefonnal vagy táblagéppel. Ennél a fizetési módnál nincs kinyomtatott nyugta, ezeket az ügyfél e-mailen keresztül kapja meg.