Unalmas az irodai munka? Bízza a robotokra!

Unalmas az irodai munka? Bízza a robotokra!

Unalmas az irodai munka? Bízza a robotokra!

pénzügy

2 perc

Egyre emelkedik az olyan munkahelyek száma, amelyek komplexitásuk miatt magas képzettségi szintet igényelnek. Ezzel párhuzamosan viszont nem csökken a párhuzamosan létrejövő, adminisztratív feladatok mennyisége sem.

Szinte végtelen azoknak a feladatoknak a száma, amit a jelenleg rendelkezésre álló mesterséges intelligencia el tud végezni. Miután az olyan összetett játékokban is leelőzte az emberiséget, mint a sakk, a go vagy a póker, a következő terep, melyet meghódíthat pedig nagy valószínűséggel a munkahelyi szféra lesz. 

Már most is nagyon sok innovatív vállalat helyettesíti az egyszerűbb feladatokat végző emberi munkaerőt robotokkal, például ügyfélszolgálati, fordítói vagy különböző elemzői munkakörökben. Az is előfordul, hogy a mesterséges intelligencia ezeknél sokkal emberibb feladatokat lát el: ügyvédi, sebészeti területeken használják, vagy éppen baristaként alkalmazzák. Ezek után egyáltalán nem meglepő ötlet az irodai háttérfeladatok ellátását is rájuk bízni.

Automata bürokraták

A legnagyobb szüksége erre főként a nagy biztosítóknak, a pénzügyi szektorban tevékenykedő cégeknek és állami ügynökségeknek lehet, ahol a bürokrácia szintje igen magas és naponta rengeteg papírmunka keletkezik. A biztosítási kérelmek, orvosi papírok, alkalmazottakkal kapcsolatos dokumentációk csak egy részét képezik annak a nagy mennyiségű irattípusnak, melyeket a különböző cégeknek naponta fel kell dolgozniuk, elvégezni rajtuk az auditot, vagy éppen leellenőrizni, hogy pontosan megfelelnek-e a szabályoknak. 

Elveszik a gépek az állásunkat? Az okosvilág kockázatai

A HyperScience mesterséges intelligenciával foglalkozó társaság például éppen az ilyen problémákra nyújt megoldást. Nem véletlen, hogy a cég 18 millió dolláros befektetési támogatást tudhatott magáénak a tavalyi év lezárultakor. A vállalat olyan technológián dolgozik, amely képes a pontos képfelismerésre, felismeri a kézírást, képes az űrlapok szkennelésére és az üres mezők kitöltésére a vállalati rendszerben. 

Az AppZen, egy másik szolgáltatás pedig kifejezetten a természetes nyelv feldolgozására született, ez sokat segíthet az auditfolyamatokban. Kunal Verma ügyvezető elmondta, hogy a kezdeményezés valójában az Oracle egyik alkalmazásának kiterjesztéseként kezdte meg pályafutását, de időközben a projekt résztvevői felismerték, hogy a felhasználóknak mekkora igényük van arra, hogy ezeket a folyamatokat automatizálni tudják.

Mivel a legtöbb hasonló megoldás könnyen integrálható a cégeknél gyakori Oracle és NetSuite rendszerekbe, már csak idő kérdése, hogy mikor érik el az érettségnek azt a fokát, amikor széles körben is elterjed majd a használatuk.

Forrás: VentureBeat