Virtuális piactéren kalapozhatnak a magyar startupok

Kapcsolódó cikkek

Virtuális piactéren kalapozhatnak a magyar startupok

Virtuális piactéren kalapozhatnak a magyar startupok

pénzügy

3 perc

Már kétmilliárd forintnyi befektetés érkezett startupokba az április elején elindult első magyar virtuális startup-piactéren, az Emvitisen, és további 15, előzetesen értékelt és minősített projekt vár befektetőre.

Az eddigi kedvezményezettek között egészségügyi, állategészségügyi, egészszégprevenciós, valamint a digitális transzformációt elősegítő vállalkozások és ötletek vannak. A bekerült startupok júniustól egy virtuális bemutatkozás (pitching) keretében már akár közvetlenül is prezentálhatják ötleteiket a legnagyobb hazai tőkealap-kezelőknek és befektetőknek.

Magyarország első virtuális tőkebefektetési showroomja a legígéretesebb magyar startupokat köti össze azokkal a magyar befektetőkkel, akik a recesszió miatt most új, hosszú távon is ígéretes célt keresnek a pénzüknek.

A digitális felületen kifejezetten olyan projektek mutatkozhatnak be, amelyek az okosváros (smart city) koncepciót, a fenntartható fejlődést, illetve az egészségügyi szektort érintő okos alkalmazásokon dolgoznak.

100 startupból 15 már befektetésre vár

A rendszerbe az elmúlt két hónapban már több mint 100 startup regisztrált, amelyek egy automatizált, mesterségesintelligencia-alapú előszűrést, majd egy szakmai minősítést követően kerülhetnek fel projektjeikkel a virtuális showroomba. Eddig összesen 15 startup jutott el a bemutatkozási lehetőségig, és jelenleg további öt, már előszűrt projekt vár bebocsátásra.

A befektetések egészségügyi és állategészségügyi területre, valamint digitalizációs és webalapú megoldásokat kínáló startupokba érkeznek, amelyek közül az egyik már korábban részesült első körös befektetésben más alapok részéről is. A Medicall egészen a konkrét beavatkozásig teljesen kiváltja az orvosi rendelő személyes felkeresését. A VetCall alkalmazáson keresztül pedig az állattartók telefonos tanácsadást kérhetnek és időpontot foglalhatnak.

Az opciózott startupok egyike a Vitamio, amely személyre szabott vitaminadagolással piacra lépő, induló vállalkozás, a másik pedig a Value on Board, ez utóbbi egy piackutatásokat, valamint a marketing- és értékesítési folyamatot megreformáló MI-alapú chatbot-rendszer.

Medicall

Magyarország legnagyobb digitális egészségügyi szolgáltatója. Az applikáción és a weblapon keresztül orvosi konzultációk és videókonzultációk bonyolíthatók le. Az ügyfelek és az orvosok összekapcsolása egyszerű, biztonságos. Jelenleg 30 ezer regisztrált felhasználó van a rendszerben, akiket 50 orvosi szakágban mintegy 700 orvos tud kiszolgálni az év minden napján. Lehetőség van a rendszeren belül orvosi vizsgálati időpontok foglalására is a szerződésben álló magánklinikák rendeléseire.

VetCall

Az Android és iOS rendszerekre készült applikáció a kisállatukért aggódó gazdik és a szakmailag felkészült állatorvosok közötti konzultációt támogatja. Az alkalmazáson keresztül az állattartók gyors, szakmailag megalapozott telefonos tanácsadást kérhetnek a szakemberektől, időpontot foglalhatnak, valamint igény és szükség szerint helyszíni vizitre is kihívhatják az orvost.

Value on Board

Olyan automatizált, chatalapú marketingtechnológiai megoldásokat takar, amelyek a piac megértésétől kezdve a marketing és sales kommunikáció kialakításán át az érdeklődők automatizált megszerzéséig segíti a multinacionális cégeket, kkv-kat vagy marketingügynökségeket.

A Valuebot pedig egy weboldalakba integrálható intuitív chatbot, melyhez nincs szükség technológiai vagy programozói tudásra. Egyszerűsíti és hatékonyabbá teszi a kommunikációt a cégek és ügyfeleik között: felméri a weboldalra látogatók érdeklődési szintjét és a neki megfelelő tartalomra irányítja az oldalon, így garantálva a minél nagyobb konverziós lehetőséget.

Vitamio

Mobilapplikáció-alapú vitaminkalkulátor, amely a fizikai aktivitás, élettani állapot, életkor, egészségügyi állapot, stressz faktor, táplálkozási szokások alapján kiszámolja a felhasználó számára szükséges vitamin igényt. A felhasználó a testre szabott, számára ideális – akár szezonálisan változó – összetételű vitaminadagot előfizetéses formában megrendelheti az applikáción belül.