A felhasználói élmény fontossága az Apple világában

Kapcsolódó cikkek

A felhasználói élmény fontossága az Apple világában

A felhasználói élmény fontossága az Apple világában

szórakozás

2 perc

A Strategy Analytics becslése szerint az iPhone megjelenése óta eltelt 10 évben az Apple 1,25 milliárd készüléket értékesített, és az ebből származó nagykereskedelmi forgalma világszinten meghaladta a háromnegyed billió dollárt.

Mérföldkőnek bizonyult a telekommunikáció történetében, amikor az Apple 2007-ben piacra dobta az első iPhone-t – a korábban főleg használati tárgyként működő mobiltelefonokból egy felhasználók tömegei által vágyott készülék lett, köszönhetően főleg a nagyszerű formatervezésnek és az intuitív felhasználói interfésznek.

A User Experience Strategies (UXS) elemzőcég által összeállított tanulmány az elmúlt évtized vevők szempontjából érdekes eseményeit, trendjeit és fejlesztéseit tekintette át:

  • az Apple fő innovációi az Apple App Store, a Siri, a Touch ID, az Apple CarPlay, az Apple Pay, az Apple Watch és a 3D Touch voltak.
  • Ugyan sokan hangoztatják, hogy az almás cég kevésbé innovatív, mint korábban, de a Strategy Analytics ennek ellenkezőjét állítja; szerinte az Apple-fejlesztések egy része észrevétlen marad, vagy nem számolnak be róla. Ugyanakkor ezek biztosítják a gond nélküli működést azoknál a felhasználói élményt (UX) szolgáló fejlesztéseknél, amelyekről az Apple híressé vált.
  • A márka tizedik születésnapja alkalmából kiadott iPhone X az elmúlt időszak legnagyobb dizájnváltozásait hozta. Idetartozik az edge-to-edge (szinte keretmentes) képernyő, az arcfelismerő szoftver vagy a home gomb eltüntetése.

Paul Brown, az UXS-tanulmány egyik szerzője szerint ugyan az okostelefonok gyártóira általában jellemző, hogy az új hardvereket vagy funkciókat a piaci elsőség reményében minél hamarabb kihozzák, a gyorsaság azonban gyakran a minőség, a hasznosság és/vagy a használhatóság rovására megy.

Az Apple-nél viszont az látható, hogy inkább később építik be készülékeikbe a felhasználói élményt növelő funkciókat, mivel előtte igyekeznek tökéletesíteni azok minőséget és hasznosságát. Várhatóan a jövőben is ezt az irányelvet követik majd az új kategóriák, például a kiterjesztett valóság (AR) esetében is.

Forrás: IoT Now