A fesztiválokon is népszerű a mobiltelefonos belépés

A fesztiválokon is népszerű a mobiltelefonos belépés

A fesztiválokon is népszerű a mobiltelefonos belépés

szórakozás

1 perc

A készpénzmentes fizetés után a papíralapú jegy nélküli belépés is egyre természetesebb a hazai fesztiválozóknak. Idén nyáron eddig csaknem 10 ezren vásárolták meg mobiltelefonos alkalmazással a fesztiválbelépőjüket.

Az átlagos okostelefonos vásárló a három legnépszerűbb fesztivált részesíti előnyben, 2 belépőt vagy bérletet vesz, és nem gondolkozik túlzottan előre. A Simple összesítése szerint a Volt fesztivál esetében 8, a Balaton Soundra pedig 3 nappal korábban vásárolták meg a jegyet. A Sziget teltházas hírei miatt a mobilos vásárlók 12 nappal terveztek előre. 

Azok, akik az okostelefonos fizetést választották egyértelműen a napijegyeket részesítik előnyben: Sopronban minden eladott bérletre 9 jegy jutott, míg Zamárdiban ez a szám 47 volt. A Szigetet követő nagyobb rendezvényeknél viszont egyelőre még a bérlet a nyerő, jelentős többség azt vette meg előre.

„A magyarországi mobilfizetés elterjedésében ez az eredmény egy fontos mérföldkő. Amikor azt számoljuk össze, hogy hányan parkolnak, rendelnek ételt vagy vásárolnak belépőt mobilalkalmazással ma, akkor már igazi nagyságrendekről beszélünk” – mondta Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője.

A még hátralévő fesztiválok közül a B My LAKE-re és a Strand Fesztiválra vehetnek még kedvezményes belépőt a fesztiválozók a Simple alkalmazásával. A hazai fejlesztésű applikációval a felhasználók a magyar mozik 95 százalékába, majdnem minden balatoni strandra, valamint több ezer kulturális vagy sportrendezvényre léphetnek be nyomtatott jegy nélkül.