A virtuális asszisztensek a luxushajókon is helyet kapnak

A virtuális asszisztensek a luxushajókon is helyet kapnak

A virtuális asszisztensek a luxushajókon is helyet követelnek maguknak

szórakozás

2 perc

Zoe az MSC Cruises társaság Bellissima nevű tengerjáróján debütál. A mesterséges intelligenciát is alkalmazó digitális asszisztenst a Samsung és a Harman cégekkel közösen fejlesztették.

A világon először fordul elő, hogy egy luxushajó fedélzetén minden egyes kabinban okoshangszóró is a vendégek szolgálatára álljon. Zoe, a virtuális asszisztens több mint 800 gyakran ismételt kérdésre tud válaszolni. Például azonnal megtudható a többi között az úszómedencék nyitvatartási ideje, vagy az is, hogy milyen darabot játszanak éppen a színházban, de a fedélzeten található legközelebbi bár helyének meghatározása sem okoz gondot.

A tervek szerint a hajótársaság a Bellissima után még idén „beveti” Zoét a Grandiosa nevű új luxushajóján is, jövőre pedig a Virtuosa utasai is élhetnek a lehetőséggel. Mindegyik tengerjáró esetén személyre szabják a fejlesztést, hogy minden esetben a megfelelő fedélzeti információk álljanak rendelkezésre.

A Belissima 2.224 kabinjában található hangszóró nem az internethez csatlakozik, és mivel a műholdas kapcsolat a nyílt vízen nem megbízható, így a hajó helyi hálózatáról kapja az adatokat.

A rendszer kiépítése a Samsung és a két éve felvásárolt, audiofejlesztésekkel foglalkozó leányvállalata, a Harman nevéhez köthető. Az okoshangszóró az utasok telefonjához Bluetooth-on keresztül kapcsolódva zenehallgatásra is használható.

Zoe hét nyelven képes kommunikálni és 30 különböző helyi nyelvjárást is megért. Működésbe pedig – az Alexához, a Sirihez vagy a Google Asszisztenshez hasonlóan – az „Oké, Zoe!” utasításra lép.

A készüléknek saját kijelzője nincs, a többletinformációkat a kabinokban található Samsung okostelevíziókhoz csatlakoztatva jeleníti meg. Mivel az internethez közvetlenül nem kapcsolódik, így a tévét „kéri meg” erre a műveletre, hogy az utasok láthassák például az időjárás-előrejelzést vagy az aktuális híreket.

A hosszabb távú tervek szerint később hangutasítással lehetne irányítani a kabinban a világítást, a fűtést és a légkondicionálást is. Ha pedig egy izzó kiégne, akkor a mesterséges intelligencia képes lenne azonnal kapcsolatba lépni közvetlenül a karbantartó személyzettel. Ha pedig az utasok nem kívánják használni a rendszert, a készülék egyetlen gombnyomással kikapcsolható, zenehallgatás esetén pedig a mikrofonok külön lenémíthatók, hogy az eszköz hagyományos hangszóróként funkcionáljon tovább.

Forrás: