Virtuális technológiával próbál túlélni a rendezvényipar
Virtuális technológiával próbál túlélni a rendezvényipar
2020. november 23.
Virtuálisan végigjárható kiállítások, digitális táncversenyek, online borkóstolók – a rendezvényiparban az online megoldások váltak a legfontosabb idei trenddé a koronavírus-járvány miatt.
A hazai rendezvénytechnikai piacnak a túlélés érdekében alkalmazkodnia kell a helyzethez, és innovatív fejlesztésekkel kell jelentkeznie. A Visual Europe Group például Digital Labs néven teljesen új üzletágat hozott létre a virtuális események technikai támogatására.
A magyar rendezvényipari cégek jelentős része 90-95 százalékos árbevétel-visszaesést szenvedett el idén a hagyományos szolgáltatási területein az előző évhez képest. A koronavírus-világjárvány a teljes iparágat óriási kihívás elé állította. A jelenleg hatályos veszélyhelyzeti intézkedések értelmében kizárólag online eseményeket lehet szervezni.
A szektor szereplői ezért nem tehetnek mást, mint a túlélés érdekében alkalmazkodnak a helyzethez, és innovatív megoldásokat kínálnak az online rendezvénypiacon.
„Szinte bármilyen expó vagy konferencia áthelyezhető például az online térbe, maximális biztonság mellett. A vendégek virtuálisan ugyanúgy végigjárhatják a standokat és megnézhetik a kiállítók anyagait, mint egy élő rendezvényen. Népszerűnek számítanak az online borkóstolók is, amelyeken a házhoz szállított borokat úgy lehet végigkóstolni, hogy közben a sommelier mondanivalóját egy stúdióból közvetítjük. De rendkívül széles a paletta, az online jógától a virtuális táncversenyig” – tájékoztatott Botond Szabolcs, a Visual Europe Group vezérigazgatója. Arra számít: még legalább egy évig fennmarad a rendezvényszervezésben ez a rendkívüli állapot.
A koronavírus-járvány kitörése óta már több mint 100 rendezvényt költöztetett át sikeresen az online térbe a cégcsoport. Stúdiójából jelentkezett a többi között Az Év irodája verseny díjátadója, a Media Digital Hungary, Danny Blue online mentalista show-ja vagy éppen az MVM Edison díjátadója.