Az Apple Watch a legkapósabb okosóra

Az Apple Watch a legkapósabb okosóra

Az Apple Watch a legkapósabb okosóra

szórakozás

1 perc

Nemcsak az okosóra-piac első helyén áll a szilícium-völgybeli technológiai óriás, de a többi konkurens összesítve sem tudná leelőzni.

A 2015-ben eladott okosórák több mint felét az Apple szállította le, áll a Juniper Research friss elemzésében. A tavaly áprilisban a boltok polcaira került Apple Watch nagyjából 8 hónap leforgása alatt a piac 52 százalékát szerezte meg, amivel könnyedén ugrott a dobogó legtetejére, ezzel párhuzamosan pedig utcahossznyi előnyt is kiépített – számol be róla a HWSW.

Az Apple Watch sikerétől függ az okosóra-piac

Az Android Wear operációs rendszert alkalmazó termékek csupán 10 százalék körüli szeletet tudtak kihasítani a tortából. Ebbe a Huawei, Motorola, Sony, Asus és LG mellett már olyan óragyártók is beletartoznak, mint a Fossil vagy a Tag Heuer. A Juniper a novemberben megjelent, Tizen operációs rendszerrel felvértezett Samsung Gear S2-re is kitért, mely a pozitív fogadtatás ellenére nem hozott átütő sikert, legalábbis egyelőre.

Egy másik piackutató cég, az IDC elemzése a piac jövőbeni alakulásával is foglalkozik, mely alapján 2019-ben a jelenleginél négyszer több, közel 90 millió okosórát fognak értékesíteni. Az elemzők szerint az Apple Watch még akkor is a dobogó legfelső fokán áll majd, köszönhetően a márka óriási rajongótáborának, illetve az évente eladott sok tízmillió iPhone-nak. Az Apple részesedése ugyanakkor némileg csökkenni fog, miközben az Android Wear a többiek kárára sokat jön majd fel.

Az elemzés megjegyzi, hogy az okosórák piaca továbbra is kibontakozóban van, az eszközök pedig gyerekcipőben járnak. Az elkövetkező két generáció olyan képességeket és funkciókat hozhat, melyektől szélesebb kör számára válhatnak vonzóbbá az egyelőre jellemzően csak az okostelefonok kiegészítésére szolgáló órák.