Beszélgetni is lehet majd a wifis Barbie babákkal
Beszélgetni is lehet majd a wifis Barbie babákkal
2015. április 01.
Elkerülhetetlennek látszik, hogy a Dolgok Internete után idővel megjelenjen a gyerekek szórakozását szolgáló Játékok Internete is.
Amióta piacra kerültek az első iPhone 5 okostelefonok, a kisebbek előszeretettel faggatják a Siri névre keresztelt virtuális asszisztenst az életkoráról, lakóhelyéről, illetve arról, hogy van-e barátja, próbálják megismerni az „élettörténetét”. Egy olyan világban, amelyben a felnőttek hangutasításokkal találhatják meg a lakáshoz legközelebbi éttermet, és váltogathatják a csatornákat a televíziójukon, logikusnak tűnik, hogy a gyerekek is azt várják el a korszerűbb készülékektől, hogy felismerjék a hangjukat és válaszoljanak a kérdéseikre.
„Egy tízéves gyerek számára ma már magától értetődő az, hogy beszélgetni tud a mobilkészülékekkel” – vélekedik Oren Jacob, a ToyTalk vezérigazgatója. A tíz évvel ezelőtt alapított vállalkozás olyan alkalmazásokat fejlesztett, mint például a Winston Show vagy a SpeakaZoo applikáció, ezekben a gyermekek animációs mesefigurákkal elegyedhetnek szóba. A cégvezető szerint ezáltal arra bátorítják a fiatalabb generációkat, hogy hosszabb párbeszédeket folytassanak képzeletbeli barátaikkal a mobiltelefonjukon. Bár eddigi története során a vállalkozás főként kétdimenziós karaktereket varázsolt a képernyőre, most felmerült az a lehetőség is, hogy a kicsik régi kedvenceiket is viszont lássák az interneten.
Idén ősszel például a tervek szerint a Mattel játékvállalat piacra dobja majd a Hello Barbie-t, a kislányok legnagyobb kedvencének számító babák wifi-kapcsolaton keresztül kommunikáló változatát. A legújabb modellek a ToyTalk rendszerét használják majd, hogy megértsék és elemezzék a gyerekek beszédét, illetve válaszoljanak is a kérdéseikre.
Martin Reddy és Oren Jacob, a ToyTalk társalapítói
Sokak számára nem volt kérdés az, hogy a Dolgok Internete – tehát a világhálón keresztül összekapcsolt hőszabályzók, fürdőszobai mérlegek, kávéfőző gépek és hűtők rendszere – idővel utat nyit a Játékok Internete előtt is.
Ebben az esetben a fejlesztők ugyanazokkal a kérdésekkel és kihívásokkal szembesülhetnek, mint a hétköznapi használati tárgyak esetében. A világhálóra csatlakozó modern kütyük ugyanis rendkívüli mennyiségű információt gyűjtenek tulajdonosaikról, és távoli számítógépeknek továbbítják azokat elemzésre. Az intelligens játékok emiatt egyszerre hordozzák annak ígéretét, hogy a gyártók sokkal személyre – gyerekre – szabottabb szolgáltatásokkal jelenjenek meg, de felerősíthetik az adatvédelmi aggályokat is.
Ha további részletekre is kíváncsi, olvassa el cikkünk második részét! >>
Forrás: The New York Times