Betörnek az okoseszközök a háztartásokba

Betörnek az okoseszközök a háztartásokba

Betörnek az okoseszközök a háztartásokba

szórakozás

2 perc

2019-re a csatlakoztatott – intelligensnek mondott - készülékek száma háztartásonként akár öt is lehet.

Az IHS piackutató cég szerint Észak-Amerikáé lesz a vezető szerep, ahol otthononként legalább tíz eszközzel lehet majd kalkulálni. 

Merrick Kingston, az IHS Technology vezető elemzője úgy véli: a siker kulcsa az okostelefonok térhódításában rejlik, és a tavalyi 2,9 milliárdos összdarabszám 2019-re az 5,9 milliárdot is elérheti. Ez egyben azt is jelenti, hogy míg 2014-ben öt okostelefon jutott egy tabletre, addig 2019-re ez az arány 9:1 lehet – összegezte az ITWeb Hardware.

Nézzük, melyek azok az eszközök és platformok, amelyek szintén hozzájárulhatnak a változáshoz.

Intelligens televíziók

Az IHS szerint úgy tűnik, hogy a Samsung okostévé platformja egyelőre verhetetlen, tavaly 62 millió ilyen készüléket helyeztek üzembe, míg a Samsung legnagyobb riválisának számított LG „csak” 29 millió darab intelligens televíziót tudott értékesíteni.

Ahogyan arra Kingston is rámutat, korábban kevésbé számított letisztultnak ez a piac, most azonban úgy tűnik, hogy kezd konszolidálódni a helyzet. A szakértő ezt arra érti, hogy a Sony és a Philips az Android, a Panasonic a Firefox OS, a Samsung a Tizen, míg az LG a WebOS mellett tette le a voksát.

DMA

Egyre inkább terjednek a DMA (digital media adapter) megoldások. Ezen a területen egyelőre az Apple platformjáé a piacvezető szerep a maga 25 milliós tavalyi darabszámával, de a Roku, a Chromecast és az Amazon Fire is szép teljesítményt nyújtott 13, 10 és 5 millió darabos mutatójával. A szakértő szerint mindez az Apple egyeduralmának megingását jelzi, kérdés, hogy a jövőben mennyire lesz jellemző a kizárólagosság, illetve mi lesz a fizetős szolgáltatások sorsa.

Netflix

Az IHS szerint az okoseszközök széles körű elterjedésével az online médiaipar eddig soha nem látott mértékű befolyással lehet a csatlakoztatott (connected) hardverek világára. A vezető elemző szerint az online videotéka és internetes tévézés (OTT – over the top), így a rendkívül népszerű Netflix lehet a változás egyik kulcsa. 

A Netflix az Egyesült Államokban – saját előfizetői bázisának köszönhetően – nagyjából 300 millió eszközön érhető el, ez a teljes piacra nézve 31 százalékos arányt jelent. Merrick Kingston ebből kiindulva úgy véli, 2019-re az 500 milliós darabszám elérése sem kizárt, és ez a szám egyre csak emelkedni fog.

Forrás: Itweb.co.za