Hangvezérlés: keveset beszélgetünk az okoseszközökkel

Hangvezérlés: keveset beszélgetünk az okoseszközökkel

Hangvezérlés: keveset beszélgetünk az okoseszközökkel

szórakozás

2 perc

Bár az Amazon Alexa és a Google Home készülékek a karácsonyi időszakban nagyon népszerűnek bizonyultak, a mindkettő által alkalmazott hangvezérléses technológia előtt most még komoly akadályok állnak, ha a gyártók a fogyasztókat és a fejlesztőket is szeretnék elkötelezetté tenni.

A VoiceLabs tanulmányából kiderül, hogy az Alexa által nyújtott több mint 7000 hangvezérlésű alkalmazás 69%-át maximum egyszer, vagy egyszer sem véleményezték a felhasználók, azaz nagy valószínűséggel ki sem próbálják őket. Az is világossá vált, hogyha a felhasználó le is tölt egy ilyen szoftvert és kipróbálja azt, akkor is csak 3% az esélye annak, hogy a második hétre kialakuljon egyfajta elköteleződés, illetve később a folyamatos használat. 

A független kutatócég szolgáltatása nemcsak azért kulcsfontosságú a szakmában, mert jelentéseivel támpontot nyújt a piaci elemzők számára, de azért is, mert külön hangvezérléssel kapcsolatos programok fejlesztéséhez létrehozott felületén a fejlesztők nyomon követhetik, mely funkciók érdeklik a felhasználókat, és melyek azok, amelyeket nem használnak.

Mindkét termék (és versenytársaik is) arra az elképzelésre épül, hogy a jövőben a felhasználók sokkal természetesebb módon – beszéddel – szeretnének interakcióba lépni háztartási eszközeikkel, gépekkel. Ennek megfelelően mindössze egy szó kiejtésébe kerül a zenelejátszás, a pizzarendelés, a lámpák leoltása vagy az internetes keresés. Bár ezek a szolgáltatások a hangvezérlésben az alapvető funkciók közé tartoznak, de idén várhatóan a korábbiakhoz képest számos új felhasználási lehetőség is várhatók ezen a területen.

A 2016 Trends Report azt emelte ki, hogy bár a mobileszközökre íródott hanggal irányítható appok száma eddig is növekvőben volt, de az Alexa 2016-os megjelenése előtt nem létezett az a piac, ami az állandó készültségben lévő, kifejezetten hangérzékelésre specializált eszközöket tömörítette volna. A VoiceLabs jelentés azonban alátámasztja azt a sejtést, hogy a felhasználók egyelőre nem igénylik olyan mértékben az ilyen alkalmazásokat, hogy az megfelelő piacot teremtsen a fejlesztők számára.

Bár az új innovációk is érdekesek és jól alkalmazhatóak lennének, ez önmagában nem elég annak az ökoszisztémának a fenntartásához, amelynek köszönhetően a programozók hosszú távon is leraknák a voksukat a technológia mellett és új irányba mozdíthatnák az iparágat. A Google Home és az Amazon Echo is azt célozza, hogy a fejlesztők és fogyasztók igényeinek egyaránt megfeleljen.

A jelenség amúgy nem meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy ezeknél az alkalmazásoknál még nem alakultak ki azok a figyelemfelkeltő értesítések sem, mint amilyeneket az okostelefonok esetében megszoktunk. Azok az újdonságok viszont, amelyek révén hozzátartozóikkal, barátaikkal beszélgethetnek a felhasználók, a várakozások alapján egyre népszerűbbek lehetnek a jövőben.

Forrás: Recode