„Hátborzongató” plüssmacikat dobna piacra a Google

„Hátborzongató” plüssmacikat dobna piacra a Google

„Hátborzongató” plüssmacikat dobna piacra a Google

szórakozás

3 perc

A technológiai óriásvállalat olyan plüssfigurák gyártásán gondolkodik, amelyeket kamerákkal és érzékelőkkel látnának el, így a játékok irányíthatnák a háztartási készülékeket, megfigyelhetnék a felhasználókat, és fülelnének minden egyes elhangzott szóra.

A Játékháború című rajzfilm két főszereplője, Buzz Lightyear és Woody talán képes volt rá, hogy le-, illetve felkapcsolja a lámpákat, és távolról irányítható autókat vezessen, de a jövő játékai sokkal több mindenre lesznek alkalmasak. A modern játékok segítségével például vezérelni lehet majd a háztartási készülékeket, sőt „kémkedni” is lehet a felhasználók után. A Google nemrégiben jelentette be, hogy olyan „hátborzongató” kinézetű plüssmackók és nyuszik szabadalmát szeretné bejegyeztetni, amelyeket érzékelőkkel, valamint egyéb intelligens technológiákkal látnak el.

Vetítsen digitális játékteret a szoba padlójára >>A játékállatokba szerelt kamerák például éjjel-nappal őrködhetnek a gyerekek és a szüleik fölött, továbbá fülelnek majd minden egyes elhangzott szóra. Az internethez csatlakozó eszközöket hangutasításokkal lehetne irányítani, tehát a háztulajdonosok egy egyszerű parancsszóval hozhatnák működésbe, illetve kapcsolhatnák le otthoni készülékeiket. A játékok – amelyeket a technológiai óriásvállalat titkos kutatás-fejlesztési részlege álmodott meg - már felkeltették a személyes adatok biztonságáért kampányolók figyelmét is, hiszen az állatok beépített mikrofonokkal, hangszórókkal és kamerákkal vannak felszerelve.  

A plüssállatokat továbbá olyan megoldásokkal is ellátták, amelyek révén meg tudják változtatni az arckifejezésüket, illetve csatlakozhatnak a világhálóhoz. A Google bejegyzés alatt álló szabadalma alapján a „játékok” programindító parancsszavak alapján lépnének működésbe, amelyeket meghallva a beszélő felé fordítanák az arcukat. A BBC beszámolója szerint emellett a plüssfigurák a beépített kamerák segítségével azokat az embereket is ellenőrizhetnék, akik szemkontaktust teremtenek a játékokkal.

Dilemmák a Játékok Internete körül >>A felhasználók reakciói és hangutasításai alapján az állatok válaszolnának is a parancsszavakra, és megváltoztatnák az arckifejezésüket; például meglepetést fejeznének ki, mielőtt bekapcsolják a mosógépet. A Google leírása alapján az antropomorf eszközök úgy fejezhetik ki a figyelmüket, hogy kinyitják a szemüket, felemelik a fejüket, vagy a felhasználóra irányítják a tekintetüket. A hasonló, „emberszerű” játékok egyébként korábban már számos horror, illetve tudományos-fantasztikus filmben felbukkantak, gondoljunk csak a Steven Spielberg által rendezett AI – Mesterséges értelem című mozira.

Az AI - Mesterséges értelem című film intelligens plüssmedvéje

A szabadalomban szereplő rajz szerint a gépezet egy plüssmackó vagy egy robot alakját öltené magára, de a Google nem zárja ki annak a lehetőségét sem, hogy sárkányok, vagy földönkívüliek bőrébe bújtassa az intelligens technológiákat. A háztartások vásárolhatnának csupán egy plüssállatot, de akár több játékot is beszerezhetnek, hogy valamennyi családtagnak legyen saját személyi asszisztense.

A Big Brother Watch igazgatója ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy azok a készülékek, amelyek rögzítik a beszélgetéseket, és figyelik a felhasználók minden egyes mozdulatát, komoly biztonsági és adatvédelmi aggályokat is felvetnek. „Miután ezeket a játékokat kifejezetten gyermekek számára tervezték, ezzel sokak szerint a gyártó cégek átlépnek egy olyan határvonalat, amelyet nem lenne szabad” – hangsúlyozta Emma Carr.

Nincs semmi garancia arra, hogy a Google az ötletét a gyakorlatba is átültesse – több más szabadalomhoz hasonlóan – de az biztos, hogy nem ez az egyetlen olyan vállalat, amelyik internethez csatlakozó játékok kifejlesztésén dolgozik. A Qualcomm például a barcelonai Mobil Világkongresszuson mutatta be az intelligens plüssmackó létrehozására vonatkozó elképzelését. A játékállatok a gyermekek hálószobájában elhelyezve reggel és elalvás előtt köszöntenék a kicsiket, illetve le-és felkapcsolnák a lámpákat.

Bár ez az ötlet egyelőre csak papíron létezik, hasonló plüssmedvék már most is forgalomban vannak, elég csak a londoni székhelyű IDX Labs által tervezett „Teddy The Guardian” mackóra gondolni. A Mattel pedig nemrég debütált a klasszikus Barbie babák modern változatával – a játékok wifi-kapcsolaton keresztül képesek chatelni a kislányokkal, és rögzítik is a beszélgetéseket.

Forrás: Daily Mail Online