Hódítanak az okoskütyük Magyarországon

Hódítanak az okoskütyük Magyarországon

Hódítanak az okoskütyük Magyarországon

szórakozás

1 perc

A magyarok az európai átlagnál sokkal intenzívebben érdeklődnek a technológiai innovációk iránt – derül ki a Samsung 18 európai országot érintő felméréséből.

A kutatás azt is feltárta, hogy bár a magyar férfiak – egy bizonyos korig – fogékonyabbak az új kütyük iránt, mégis a nők jobban kihasználják azok előnyeit.

A hazai válaszadók 58 százaléka nyilatkozta, hogy figyelemmel kíséri az új innovációkat, és 86 százalékuk mondta, hogy foglalkoztatják a közeljövőben vásárolni tervezett elektronika eszköz tulajdonságai, szemben az európaiak 25, illetve 45 százalékával.

A kinézett új készülékkel szemben mindemellett sokkal nagyobb elvárásaink is vannak. Míg a magyarok 59 százaléka várja el az új berendezéstől vagy készüléktől, hogy megkönnyíti, egyszerűbbé teszi az életét, az átlagos európaiak csak 42 százalékának van ilyen elvárása.

A magyarok információéhsége a témában szintén jócskán meghaladja az európai átlagot: a megkérdezettek mindössze 2 százaléka érzi úgy, hogy leterhelik a folyamatos innovációkról szóló hírek, szemben az európaiak 13 százalékával.

A rendelkezésre álló információk értelmezésével viszont gyakrabban gyűlik meg a bajunk: a hazai válaszadók ötöde nyilatkozta, hogy összezavarják az újabb és újabb technológiai szakkifejezések, míg az európai átlag csupán 12 százalék. Előbbi adat összhangban van azzal is, hogy míg idehaza a megkérdezettek alig 5 százaléka merte kijelenti, hogy a köztudatban forgó technológiai kifejezéseket érti. Az európai válaszadók több mint 12 százaléka bízik az ilyen irányú jártasságában.

Arról viszont a kontinensen és hazánkban is hasonlóan gondolkoznak a felmérésben résztvevők, hogy a technológiai fejlődés elkerülhetetlen. A magyarok 39 százaléka nyilatkozott így, ami két százalékkal magasabb, mint az európai átlag.

Az Opinium Research által végzett kutatás 2016. március 16. és április 1. között, több mint 10 ezer brit, osztrák, belga, bolgár, német, dán, finn, görög, magyar, olasz, portugál, holland, norvég, lengyel, spanyol, román, svéd és svájci felnőtt online megkérdezésével zajlott.