Karra vetíthető okostelefon – Kipróbálná?

Karra vetíthető okostelefon – Kipróbálná?

Karra vetíthető okostelefon – Kipróbálná?

szórakozás

4 perc

Csuklón hordható, de mégsem okosóra. Kivetítőt használ, de nem Google Glass. A Cicret olyan okoskarkötő, amely a viselhető technológia új irányát mutathatja meg.

A Cicret (amit nagyjából úgy kell ejteni, mint az angol „secret” szót) fejlesztői még 2014-ben álmodták meg a karkötőjüket, és habár azóta sem sikerült ténylegesen működő prototípust kifejleszteniük, folyamatosan haladnak felé. Az alábbi videót még decemberben töltötték fel, ebben számítógépes animációval mutatták be az ötletüket.

Innentől kezdve rengetegszer jelentek meg a médiában, számos technológiával foglalkozó oldal írt róluk, és sokaknak megtetszett az ötlet. A YouTube-videójuk lejátszása már 15,5 millió felett jár.

Az ötlet kézenfekvő

Nagyon egyszerű az alapgondolatuk: az okostelefonok képernyője ideális méretű és alkalmas a kényelmes kezelésre, de mégis macerás magát az eszközt mindig elővenni. Éppen ezért mi lenne, ha a felhasználó a csuklójára tudná vetíteni a képernyőt és ott irányítani is tudná? Ez számtalan új lehetőséget teremt: például az uszodában, a medencében is megnézheti az e-mailjeit, de a metrón való utazás közben a karján is olvasgathat híreket vagy játszhat valamelyik alkalmazáson, és közben nem kell attól félnie, hogy kikapják a kezéből a mobilját.

A karpánt megfelelően pozícionált, kisméretű projektorokkal vetíti a viselője alkarjára a telefon képernyőjét, utána pedig apró szenzorok érzékelik az ujjak helyzetét, így pontosan le tudják követni a mozdulatokat és azokkal irányítják a képernyőt.

A kivitelezés viszont még komoly fejtörést okoz

Ezért nem meglepő, hogy a fejlesztőknek még mindig csak egy kezdetleges prototípusuk van. Sokan gondolták eleinte átverésnek a céget, akik egy tech demóval megszedik magukat, aztán lelépnek, de egyelőre az látszik, hogy rendszeresen frissítik a honlapot és haladnak a projekttel – csak épp nagyon lassan.

Egyelőre csak nagyjából látják, hogy az elkövetkezendő évre kész lesz talán a technológiai háttér 90 százaléka, és akkor majd elképzelhető, hogy a saját portálon történő kalapozás után komolyabb közösségi kampányt is indítanak.