Kevésbé kapós az Apple Watch Az Apple nem tudta megtartani a kezdeti lendületet az okosóra-szegmensben sem a nyári, sem az őszi szezonban – összegezte az IDC piackutató és tanácsadó cég. https://www.m2mzona.hu/uploads/files/cover_home/2317/articles/20161025181704/apple-watch-1.jpg

Kevésbé kapós az Apple Watch

2016. október 25. 18:30
2'
Az Apple nem tudta megtartani a kezdeti lendületet az okosóra-szegmensben sem a nyári, sem az őszi szezonban – összegezte az IDC piackutató és tanácsadó cég.

1,1 millió darabra estek vissza a vállalat okosóra-eladásai a harmadik negyedévre (július és szeptember között), ez nagyjából 70 százalékos csökkenés a tavaly nyári rekordmennyiségű 3,9 millióhoz képest. Már a második negyedévi eladások is hasonló tendenciát mutattak, akkor 1,6 millió volt az értékesítés volumene.

Ezeket is tudja az Apple Watch

Az IDC szerint a háttérben húzódó ok főként az Apple Watch 2 őszi debütálása volt. A vevők ugyanis a nyár folyamán inkább kivártak a csatlakoztatott óra második, tökéletesített verziójára, amely gyorsabb processzorral, vízálló külsővel és világosabb kijelzővel érkezett.

Az Apple mindezek ellenére továbbra is vezető az okosóra-piacon. A második helyet a tavaly nyárhoz képest 300 százalékos növekedést produkáló Garmint szerezte meg, a nagyjából 600 ezres eladott darabszámuk a piac 20%-át teszi ki. A korábban ezüstérmes Samsung a harmadik helyre csúszott visssza a 400 ezres eladott mennyiséggel.

Felhígult piac

Az almás cég egyeduralma tehát feltűnően kezd apadni, és látványosan csökkent a piaci részesedése az elmúlt évben, hiszen további eszközök – így például a Lenovo, LG vagy a már említett Garmin – is egyre erőteljesebben megjelentek a piacon.

„Annak ellenére, hogy negyedéves szinten zsugorodás mérhető, az Apple továbbra is messze a piacvezető az intelligens órák közt” – összegezte korábbi közleményében az IDC. Szakértőik szerint a társaság ugyanolyan kihívásokkal néz szembe, mint a többi gyártó, de a hosszú évek alatt felépített márkanév továbbra is előnyt biztosít számukra a marketing területén.

A kiterjesztett viselhető eszközök piacon az Apple Watch nagy játékosnak számít, de nem kontrollálja úgy a piacot, mint az intelligens órák esetében. A viselhető eszközök területén továbbra is határozottan a FitBit és Xiaomi mögött jár, amelyek jelenleg a legkelendőbb fitneszeszközöket gyártják.

Forrás: ReadWrite

A figyelmébe ajánljuk:

Hódítanak a viselhető eszközök

Már-már zavarba ejtő mennyiségű viselhető eszköz árasztja el a piacot. Nap mint nap új készülékek kerülnek a forgalomba, a felhasználók pedig egyre inkább nyitottak az újításokra, de sokszor eltévednek az új fejlesztések rengetegében.
Olvasson még a témában:

Az okosotthonok legfurcsább kiegészítői

Néha a jóból is megárt a sok. Ez igaz a Dolgok Internetére is, ahol a fésülködési szokásainkat kritizáló okoshajkefe vagy a kütyüket wifiképességgel felvértező tervek után idén is elszabadult a fejlesztők fantáziája. Íme, néhány a nem éppen szokványos okoseszközök közül: