Lenyűgöző látvány: virtuális valóság a marketingben
Lenyűgöző látvány: virtuális valóság a marketingben
2016. június 01.
A VR-eszközök segítségével korábban elképzelhetetlen élményeknek lehetnek részesei a fogyasztók, ezt a lehetőséget pedig a reklámszakemberek sem hagyják figyelmen kívül.
Már itt, az m2mzona.hu-n is több olyan marketingprojektről számoltunk be, amelyeknél egy adott cég a saját termékéhez vagy szolgáltatásához kapcsolta a VR-technológiát.
A példák között említhető a McDonald’s gyerekmenü dobozai, amelyeket át lehetett hajtogatni Google Cardboard headsetté. Ebbe pedig már csak egy okostelefont kell behelyezni – amelyre természetesen telepítve van a külön kifejlesztett alkalmazás –, és a gyerekek azonnal belecsöppenhettek a gyorsétterem játékába.
Hasonló megoldást talált ki a Coca-Cola is, a vállalat a többüveges csomagolásait tette átalakíthatóvá, bár nem fejlesztettek hozzá külön alkalmazást. Az üdítőgyártó egyszer például Lengyelországban tartott VR-kampányt: a karácsonyi ünnepek előtt a gyerekek virtuális valóság szemüvegeken keresztül átélhették, mit érez a Mikulás, amikor szánján a téli táj fölött repül.
Az Old Irish sörgyártó a grúz fővárosban, Tbilisziben varázsolta el a járókelőket, akiknek felajánlották, hogy egy „búvárszemüveg” segítségével elrepülhetnek Írország mesés tájaira. Aztán pedig olyan meglepetésben volt részük, amire biztosan nem számítottak. Érdemes megnézni a videót!
A francia krémsajtmárka, a Boursin reklámja pedig egyenesen a hűtőbe invitálja a vásárlókat: a nézők a 360 fokos videóban egy speciális, sajtszalagból épült hullámvasúton nézhetik meg teljesen új szemszögből az otthon tartott ételek titkos életét. (A videóban az egérrel körbe is nézhet!)
A Merell amerikai cég túrabakancsokat gyárt. Egyik akciójukban felépítették egy hegyi túraútvonal leegyszerűsített mását, függőhíddal, sziklafalakkal, majd az érdeklődőket a VR-szemüveg és a tapintható tereptárgyak segítségével egy meglehetősen veszélyes útra invitálták.