Letöltés, streaming, tévézés: törnek előre az okoseszközök
Letöltés, streaming, tévézés: törnek előre az okoseszközök
2015. szeptember 22.
Soha nem látott népszerűségnek örvend hazánkban az online videotartalmak fogyasztása.
Egy év alatt két és félszeresére nőtt azoknak a száma, akik legalább hetente streamelnek filmeket, sorozatokat vagy más videókat, és többen választanak fizetős tartalomszolgáltatást is.
Akik fizettek az online tartalomért, átlagosan havi 3327 forintot költöttek streamingre. Hétből egy válaszadó naponta néz filmet okostelefonon, tableten, vagy PC-n, de továbbra is a tévéé a főszerep – derül ki a Samsung Techonomic Index 2015-ös kutatásából.
A streamelés vagy streaming olyan adatátviteli technika, amely különféle médiatartalmak gyors továbbítását, letöltését teszi lehetővé.A streaming az új divat
Átalakítja a film- és sorozatnézési szokásainkat a gyorsabb internethez való hozzáférés és az egyre több internethez kapcsolódó okoseszköz – köztük az okostévék terjedése.
A kutatás szerint 2015-ben az előző évhez képest több mint két és félszeresére, 57%-ra nőtt azok aránya, akik legalább hetente néznek valamilyen online (streaming) tévé- vagy videotartalmat, a felmérésben résztvevők negyede pedig már napi rendszerességgel nézi így kedvenc filmjeit vagy sorozatait.
Kisebb mértékben a videoletöltés népszerűsége is növekedett 2014-hez képest: 8 százalékponttal 48 százalékra emelkedett azok aránya, akik legalább heti rendszerességgel töltenek le sorozatokat, filmeket és más videókat a netről. Az összes válaszadó 16%-a teszi ezt minden nap.
Mindez azt is jelent, hogy a legnépszerűbb netes tartalmak és szolgáltatások a filmnézéshez kapcsolódnak, megelőzve a zenei tartalmak fogyasztását is. Heti rendszerességgel a válaszadók 49%-a hallgat online zenét és 47%-a tölt le zenéket legalább hetente.
A tévé továbbra is vezet
Ma már fontos szerepet játszik az okostelefon, tablet, illetve a PC és a laptop is a videós tartalmak fogyasztásában. Ezeken az eszközökön a megkérdezettek 40%-a szokott filmeket és sorozatokat nézni – hétből egy válaszadó pedig napi rendszerességgel teszi ezt. Átlagosan 1-1 órát töltenek vele azokon a napon, amikor ezeket az eszközöket választják videonézéshez.
Az okostelefonok és táblagépek gyors terjedése ellenére azonban továbbra is a televízió a magyarok kedvence: a válaszadók 84%-a kapcsolja be minden nap a tévét, amivel naponta átlagosan közel három órát (2 óra 50 percet) töltenek el, 28 perccel többet, mint 2014-ben.