Mesés magyar fejlesztés gyerekeknek
Mesés magyar fejlesztés gyerekeknek
2015. április 24.
A Bedtime Bedding nagyjából két év előkészítés után indított közösségi finanszírozási kampányt a Kickstarteren.
A fejlesztés már a startnál sikert aratott, hiszen másfél nap alatt összegyűlt a kitűzött 16 ezer angol font (körülbelül 6,5 millió forint). A kampány május 30-ig fut.
A klasszikus mesélés a rohanó életvitel miatt egyre inkább háttérbe szorul. Egy amerikai kutatás szerint a szülők mindössze 13 százaléka veszi a fáradtságot arra, hogy a hét minden napján meséljen a gyerekének. Erre a problémára keresett innovatív megoldást a Bedtime Bedding nevű magyar startup. A csapat egy elalvást segítő, mesélő ágynemű szettet, illetve hozzá tartozó mobilappot fejlesztett ki.
A Bedtime Bedding csomag három részből áll: egy digitálisan nyomtatott, színes grafikával ellátott paplanhuzatból – ez adja a mesék helyszínét, három plüssfigurából – ők a mesék szereplői, és egy egyedi meseapplikációból. Az alkalmazás számtalan kezdősztorival, valamint tippekkel és trükkökkel segíti a szülőket abban, hogy profi mesemondóvá váljanak.
A szett segítségével a szülők és gyerekek egyszerűen találhatnak ki közös történeteket, melyeket el is játszhatnak a megelevenedő paplanhuzat díszletei között.
Tudományosan bizonyított, hogy kellenek a mesék
A képzelőerő használatának és fejlesztésének tudományosan bizonyított előnyei vannak. A kreativitás és a kommunikáció – napjaink meghatározó készségei – tudatalatt, játszva fejleszthetők mesélés közben. A gyerekek ilyenkor könnyebben fogadják be az információkat és az így megtanult társadalmi normák, valamint erkölcsi alapok meghatározóak maradnak egész életük során.
Az ágynemű 100% pamut szaténból készül és minden szempontból a legmagasabb minőséget képviseli. Megfelel az OEKO-Tex szabványnak, azaz a gyártás során nem használnak fel az emberi érintkezésre allergén anyagokat és festékeket. A szett valamennyi eleme megfelel az amerikai és az európai biztonsági előírásoknak. Használata 3 és 8 év közötti gyerekek számára ajánlott.
„A prototípusunk kész van, és közel egy éve teszteljük családokkal és szakemberekkel. A textilipar nem a kis mennyiségekről szól, ezért ahhoz, hogy a terméket versenyképes áron kínálhassuk, minimum 200 darabot kell megrendelnünk a gyártótól. Ezért fordultunk a Kickstarter közösségéhez segítségért“ – mondta Vitvera Gábor, az egyik alapító.
A Kickstarter kampány 2015. április 20-án indult, és május 30-ig még bárki előrendelheti a terméket az oldalon.