Minden riválisát lepipálja a Xiaomi akciókamerája

Minden riválisát lepipálja a Xiaomi akciókamerája

Minden riválisát lepipálja a Xiaomi akciókamerája

szórakozás

2 perc

Legalábbis erre törekszik az okostelefonok gyártásában élen járó Xiaomi. A kínai óriásvállalat ezúttal egy új akciókamerát dobott a piacra, mely a GoPro Hero sportkamera méltó vetélytársa lehet – a távol-keleti országban.

A Yi akciókamerát ugyanis a mostani tervek szerint kizárólag Kínában lehet majd megvásárolni, viszont egy rendkívül alacsony – átszámolva nagyjából 18 ezer forintosáron. A készülék jól tükrözi a vállalat azon erőfeszítését, hogy szélesítse elérhető termékpalettáját, illetve kimozduljon az okostelefonok piacáról.

A Yi egy 16 megapixeles felbontású Sony Exmor R BSI-CMOS képérzékelővel ellátott akciókamera, amely képes arra, hogy 1080 soros videókat rögzítsen, 60 kocka/másodperces sebességgel. A GoPro kamerákkal összehasonlítva jelentős a különbség, miután a konkurens eszközök 1080 soros videókat vesznek fel 30 kocka/másodperc sebességgel, illetve 720p-s videókat – másodpercenként 60 kockát rögzítve. A 64 GB-os tárhely pedig pont a duplája annak a memóriának, amely jelenleg a GoPro kamerákban elérhető.

Akciókamera a szelfibot helyett >>A parányi Yi kamera mindössze 72 grammot nyom, és egy speciális vízálló tok segítségével akár 40 méteres mélységben is lehet videózni a készülékkel. Okostelefonos alkalmazás pedig abban segít, hogy a kamerát távolról is lehessen irányítani, illetve más felhasználókkal megosztani a frissen készült videókat és képeket. Az akciókamerának várhatóan lesz egy kifejezetten utazásokhoz ajánlott „Travel Edition” kiadása is, bár ezért nagyjából 4 ezer forintos felárat kell fizetni, viszont jár hozzá egy szelfibot is.

A Xiaomi tervei szerint emellett a jövőben kiegészítők széles választékát fogják még piacra dobni. Ezek segítségével a vásárlók a Yi kamerát csatlakoztathatják sisakokhoz, kerékpárokhoz, sőt akár kisállatok nyakörvéhez is.

A vállalat ugyan még nem szivárogtatott ki semmilyen információt arról, hogy a fejlesztés egyszer az amerikai fogyasztók számára is elérhető lesz-e, de lehetetlen megkerülni azt a tényt, hogy a kamera tudásban és árban is maga mögé utasítja legfőbb riválisát, a GoPro kamerákat. 

A Xiaomi új stratégiája arra irányul, hogy minimális haszonkulcs mellett minél több csúcskategóriás készülékkel jelenjenek meg, hogy nevüket ne kizárólag az okostelefonokkal kössék össze a fogyasztók. A kínai mamutcég korábban piacra lépett már intelligens karpánttal, televízióval, légtisztítóval, illetve a vérnyomást nyomon követő készülékkel. A jelenlegi elképzelések szerint, mikor megnyitják az amerikai fogyasztók számára elérhető első internetes áruházukat, akkor ebben nem mobiltelefonokat, hanem viselhető eszközöket, fülhallgatókat, továbbá más intelligens kiegészítőket fognak árusítani.

Forrás: WT Vox