Most kiderült, mi a legokosabb viselet

Most kiderült, mi a legokosabb viselet

Most kiderült, mi a legokosabb viselet

szórakozás

3 perc

Az „Érzékek Internetének” (Internet of the Senses) térhódítását vetítette előre az ezen a héten Londonban megtartott, elsősorban viselhető kiegészítőket bemutató Wearable Technology Show.

A kiállítás időzítése tökéletes volt; a március 10-e és 11-e között megrendezett kétnapos esemény ugyanis egy nappal azután vette kezdetét, hogy az Apple piacra dobta tavaly ősszel beharangozott okosóráját. Az immár második éve megtartott eseményen 108 kiállító vállalat mutatta be 4 ezer négyzetméteres területen intelligens fejlesztéseit, az első összesítések szerint az innovatív show-ra több mint 3800-an látogattak el.

Intelligens öltözködés: bújjon bele egy okosruhába! >>A rendkívüli érdeklődés persze korántse meglepő, ha az ember vet egy pillantást a piac növekedésére vonatkozó legújabb előrejelzésekre. A Juniper Research azt jósolja például, hogy 2019-re a viselhető kiegészítőkből származó kereskedelmi bevételek aránya eléri az 53,2 milliárd dollárt. Ez számottevő emelkedést jelent, ha összehasonlítjuk a tavalyi, 4,5 milliárd dolláros értékkel.

Az idei technológiai show-n 170 vállalatvezető és szakértő szólalt fel, egyebek között olyan témákról osztották meg a véleményüket, mint az intelligens ruhaanyagok, okosotthonok, illetve vállalati és ipari M2M-megoldások.

A kiállítás azonban minden bizonnyal azoknak nyújtotta a legnagyobb élményt, akik a viselhető kiegészítőket főként testmozgás és edzés közben használják. Ezt támasztotta alá, hogy több innovatív vállalat is neves sportolókat kért fel, hogy népszerűsítsék a legújabb fejlesztéseiket. Az Intel standjánál például Jo Pavey, brit olimpiai bajnok atléta mutatta be az érdeklődőknek a főként processzorairól ismert cég termékeit.  

Rajzoljon bioszenzorokat a bőrére >>A tervező vállalatok közti éles verseny szembeötlő volt az IBM által szponzorált Wearable Awards díjak kiosztásánál is. A szakmai zsűri döntése alapján a főleg egészségügyi készüléket forgalmazó Withings nyerte el a rendezvény összesített fődíját, emellett a legjobb fogyasztói termék kategóriában is külön elismerésben részesült.

A legötletesebb telefonos alkalmazást az elsősorban orvostechnikai eszközeiről ismert Hocoma kutatói fejlesztették ki, a svéd vállalkozást emellett a legjobb orvosi kiegészítő kategóriában is jelölték. Az innovációs nagydíjat a brit kutatás-fejlesztéssel, valamint technológiai tanácsadással foglalkozó Cambridge Consultants vihette haza.

A cég a kétnapos kiállításon egyebek között bemutatta a Solitair névre keresztelt viselhető szenzort, továbbá az ehhez kapcsolódó okostelefonos applikációt. Az intelligens érzékelő azt követi nyomon, hogy milyen károkat okoz az ultraibolya sugárzás.

Az érdeklődők emellett megcsodálhatták a KiCoPent, vagyis egy saját áramforrással rendelkező inzulinadagoló tollat. A készüléket a mobiltelefonos alkalmazáshoz csatolva a diabéteszben szenvedő betegek és az orvosok nyomon követhetik a páciensek állapotát és kezelését.

Egészségügyi kategóriában a svéd Biovotion vitte el a pálmát a legjobb orvosi kiegészítővel.

A viselhető kiegészítők világában ma már alapvető elvárás, hogy a készülékek legyenek tartósak, diszkrétek, biztonságosak, illetve minél hosszabb ideig bírják feltöltés nélkül. Ebből a szempontból nem okozott meglepetést, hogy a show-n számos chipgyártó, valamint áramkörökkel és összekapcsolható technológiákkal foglalkozó vállalat is külön standot állított fel.

Olyan neves cégek, mint például az Intel, a Silicon Labs, az LM Technologies, vagy a Samsung Semiconductors azzal kísérletezett, hogyan tudnak többféle funkciót egyetlen chipbe beépíteni. A rendezvényen a QuickLogic is bemutatta ArcticLink nevű processzorát, illetve az írországi Shimmer vezeték nélküli hálózaton kommunikáló érzékelőit, EEG és EMG készülékeit is megtekinthették a látogatók.

Forrás: M2M Now