Mostantól mindenkinek saját hírportálja lehet

Kapcsolódó cikkek

Mostantól mindenkinek saját hírportálja lehet

Mostantól mindenkinek saját hírportálja lehet

szórakozás

2 perc

A mesterséges intelligencia segítségével a felhasználók egyéni igényeihez igazítja a híreket a legújabb hazai hírszerkesztő oldal, a fress.hu.

Ma Magyarországon hozzávetőleg 100 magyar nyelvű hírportál működik. A fress.hu hazai startup egyetlen oldalon lehetővé teszi, hogy bárki személyre szabottan összegyűjtse azokat a híreket és portálokat, amelyeket olvasni szokott. Ezen felül a rendszer is ajánl még az olvasó ízléséhez, szokásaihoz illeszkedő cikkeket.

Az oldalon jelenleg összesen 70 hírportál érhető el, a legnagyobbtól a legkisebbig. A weboldal kategória és keresőszavak szerint is testre szabható: 17 témakör áll a felhasználók rendelkezésére, a szabadszavas keresőnek köszönhetően pedig még célzottabban is megtalálhatók a hírek.

A rendszer az aktuális tartózkodási hely szerint is képes a hírportálok ajánlására. A mesterséges intelligencia figyeli a trendi forrásokat, a népszerű topikokat, és azokat is ajánlja. A felhasználók között hasonló ízlésűeket is keres, és ez alapján finomítja a hírek válogatását. Így mindenki egy teljesen egyedi híroldalt hozhat létre néhány kattintással. A saját válogatás elmentéséhez regisztráció szükséges, amely a portálon ingyenesen megtehető.

Pörögnek az online híroldalak

A Digitális Közösségmérési Tanács legfrissebb adatai szerint a legnagyobb hazai híroldalak csaknem egymilliós napi szintű látogatottsággal rendelkeznek.

2020 márciusában, a koronavírus magyarországi megjelenésekor különösen nagyot nőtt a hazai híroldalak látogatottsága. A járvány kirobbanásakor 34 millió feletti oldalletöltési számmal indult a március 9-i hét, egy hét múlva csúcsra jutva, március 16-án pedig 55,7 millióra nőtt. Egy évvel ezelőtt, március 2-22. között csak 20-30 millió letöltés keletkezett.

A Digital News Report idei 80 ezer fős, 24 országban készült felmérése alapján az internetes hírolvasás a közösségi médián, főként Facebookon keresztül zajlik. 2016-tól az idei évig 12%-os visszaesés figyelhető meg a nyomtatott sajtó terén, és a televízióból is egyre kevesebben tájékozódnak hírekről, miközben a digitális hírfogyasztás folyamatosan nő.