Népszerűek a viselhető kütyük a tengerentúlon
Népszerűek a viselhető kütyük a tengerentúlon
2015. január 29.
A viselhető eszközök 2015-ben vélhetően egyre nagyobb népszerűségre tesznek szert. De vajon milyen termékek érdeklik leginkább a vásárlókat, és melyek iránt mutatkozik mérsékelt lelkesedés? Egy amerikai felmérés többi között ezekre a kérdésekre kereste a választ.
A Bluetooth-alapú kártyaplatformjáról ismert Stratos a közelmúltban tette közzé fogyasztói tanulmányát (State of Wearable Technology = A viselhető technológia helyzete). Az összegzés érdekessége, hogy a válaszadók 30 százaléka már rendelkezik legalább egy hordható eszközzel. Közülük 53 százalékuknak van intelligens karkötője, ezt követik a hordható kamerák (32%), az okosórák (24%) és az okosszemüvegek (10%). Bár a Google Glass hibernálása után kíváncsiak lennénk, hogy ez utóbbinál melyik cég termékére van ilyen kereslet, és pontosan milyen körben készítették a felmérést.
A megfontolt döntést mutatja, hogy az intelligens eszközt vásárlók háromnegyede előre eltervezte, hogy mit fog venni, és 10-ből négyen eleve okoskarkötő beszerzésével kalkuláltak. Ugyanolyan arányban, 29-29 százalék jelölte meg, hogy őket a hordható kamerák, illetve az intelligens órák érdeklik, 19 százalék pedig az okosszemüvegeket választotta. Egyelőre a kevésbé népszerű termékek körébe tartoznak az intelligens cipők (6%) és az okosruhák (5%).
A viselhető technológia a fejlesztőket is megmozgatja
A CB Insights tanulmánya szerint tavaly számos startup, innovatív cég – főleg a viselhető kiegészítők piacán – közelített ahhoz, hogy összesen több mint 1 milliárd dollárt fektessen a technológiai újításokba. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy ez az érték az elmúlt öt év során éppen megközelítette az 1,4 milliárd dolláros szintet, akkor szemmel látható a látványos megugrás. A kutatásról további részleteket itt olvashat.
Forrás: Connected World