Nyugodt utazás az IoT segítségével
Nyugodt utazás az IoT segítségével
2017. március 15.
Napjaink turistái az utazás alatt is szeretnének folyamatosan online lenni, és természetes számukra az élmények interneten való megosztása, illetve az állandó kapcsolattartás.
Az utazások során az embereknek általában több idejük jut arra, hogy internetezzenek, kapcsolatba lépjenek ismerőseikkel, és megosszák a kirándulás legjobb pillanatait. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) felmérése szerint a nemzetközi utazások alkalmával az utasok 60 százaléka használja például a közösségi médiát.
Nyaralás okosan – Egyre többet segítenek a mobilok
A szinte bárhol elérhető online felületek használatával párhuzamosan a távvezérelt intelligens otthoni eszközök piaca is bővül. Amikor az emberek távol vannak az otthonaiktól, akkor is szeretnék tudni, hogy a lakásukban, a házuk környékén minden rendben van-e, vagy hogy a kisállataik jól vannak-e – mondta Adnan Saulat, a Mindtree IT-cégtől.
A jó hír, hogy ma már a Dolgok Internete lehetővé teszi a lakástulajdonosoknak az online távfelügyeletet. Így utazásuk alatt is rálátnak az intelligens otthoni eszközeikre: vezérelhetik a termosztátot, értesítést kaphatnak, ha jelez a füst- és szén-monoxid-érzékelő, vagy akár távvezérléssel is fel-le kapcsolhatják a lámpákat.
Az utazási irodák is keresik azokat az innovatív technológiai megoldásokat, amelyekkel meg tudják tartani ügyfeleiket, annak tudatában, hogy az utas elvárja a kiváló minőségű digitális és mobil élményeket csakúgy, mint a versenyképes árakat.
Az utazási ipar, így a légitársaságok, az autókölcsönző cégek és a szállodák már megelőzték a többi iparágat a hűségprogramok bevezetésével. A kiskereskedelmi ágazatban viszont sokan most tanulják, hogy miként lehet a hűségprogramokat és a céghez beérkező, nagy mennyiségű ügyfélinformációt hatékonyabban felhasználni, valamint növelni a személyre szabott szolgáltatások körét és a felhasználói élményt is.
Az utazási irodák esetében a digitális adatelemzés nemcsak a külső tényezőkre tér ki – mint például az időjárás, a forgalom vagy akár az árfolyamingadozás –, hanem az utas viselkedésének, motivációjának megértésére is, az út tervezésétől az online jegyvásárláson át egészen a hazaérkezésig.
Forrás: IoT Now