Okosórától várja a fellendülést a Fitbit

Okosórától várja a fellendülést a Fitbit

Okosórától várja a fellendülést a Fitbit

szórakozás

2 perc

A vállalat neve néhány éve még egyet jelentett a viselhető kiegészítőkkel, ma részvényeik mindössze egytizedét érik a 2015-ös csúcsnak. A cégvezetés most egy új megközelítéstől várja a visszatérést.

A Fitbit hosszú idő után elvesztette a legnagyobb viselhető kiegészítőket gyártó cég címét, ezt ugyanis a Xiaomi, a kínai telefongyártó vehette át. Mindemellett tavaly év végén az alkalmazottak hat százalékától meg kellett válniuk a különösen gyenge bevételek következményeképp. 

Újra kapósak lehetnek a viselhető kiegészítők

A vezérigazgató ezért egy új terméktől várja a fordulatot, állítása szerint a „kategóriájában legjobb fitneszélményt nyújtó” okosóra még az idei karácsonyi szezon előtt a vásárlók kezébe kerülhet, és egy sokkal jobb második félévet hozhat a cég számára, mint a mostani első két negyedév. A kérdés csak az, hogy mennyire megalapozottak ezek a feltevések, és mennyire csak a befektetők megnyugtatása a célja az időmérő mögötti hírverésnek.

A probléma ugyanis nem biztos, hogy a termékeikben van, hanem sokkal inkább abban, hogy a viselhető kiegészítők (wearables) piaca úgy általában hanyatlásnak indult. Például az okosórák között is szinte az Apple az egyetlen, mely képes tartani magát. Hiába vásárolt fel a Fitbit tehát két okosóra-startupot (a Vectort és a Pebble-t), valamint a mobilfizetési platformokat fejlesztő Coint, ha a vásárlókat kategorikusan nem vonzzák túlzottan az intelligens órák.

Egyelőre keveset tudni a Fitbit új termékéről, de nagyjából 300 dollár körülire lőtték be az árát – ez önmagában száz dollárral több, mint a cég jelenlegi legdrágább Blaze karpántja. A Xiaomi vélhetőleg elképesztően alacsony áraival tudta megszerezni a piaci részesedésbeli első helyét, az amerikai gyártók pedig nem tudnak versenyezni a kínai gyártók üzemi költségeivel.

Nem is lehet tehát megalapozott véleményt mondani a hamarosan megjelenő okosóráról, hiszen egyelőre csak legfeljebb pletykákat lehet róla tudni. Érdemes azonban figyelembe venni azt is, hogy egyelőre a kereslet nem futott fel olyan mértékben, ahogy azt a gyártók várták, így lehetséges, hogy hiába a Fitbit ismertsége és szoftveres tapasztalatai, ha a vásárlók inkább maradnának az okostelefonoknál – kiegészítők nélkül.

Forrás: TechCrunch