Otthoni okoseszközök a kínai Baidutól

Otthoni okoseszközök a kínai Baidutól

Otthoni okoseszközök a kínai Baidutól

szórakozás

2 perc

Több cég próbálja uralni az otthoni virtuális személyi asszisztensek piacát. A Google és az Amazon elsődleges versenyterepe az Egyesült Államok, míg a kínai Baidu számára az anyaország a fő terep.

A gyártó három okosotthon-vezérlőt is bemutatott a Las Vegas-i szakkiállításon, a CES-en. A készülékek alapfunkciója nagyon más; van köztük egy lámpa, egy plafonra szerelhető projektor és egy képernyővel is ellátott okoshangszóró. Mindhárom okosotthon-vezérlő a Baidu DuerOS nevű virtuális asszisztensének legújabb verzióját, a novemberben megjelent DuerOS 2.0-t használja.

A Little Fish VS1 okosképernyő a tavaly megjelent Little Fish „kistestvére”. Az ék alakú készülék tetején helyezkedik el a képernyő, az alján hagytak helyet a hangszórónak. Az eszköz stílusos textil borítást kapott, és a hagyományosnak számító fekete és fehér színen kívül elérhető pirosban és türkizben is. 

A VS1 minden olyan funkcióval rendelkezik, amelyet az átlagfelhasználó egy ilyen eszköztől elvár, annyi különbséggel, hogy a szolgáltatások mind a kínai változatok. Így például valószínűleg nem fogunk rajta YouTube-videókat nézni. A Kínában várhatóan márciusban piacra kerülő készülékbe építettek arcfelismerő programot is, bár ez előreláthatólag nem működik jobban, mint a legtöbb okoshangszóró hangfelismerése.

A Sengled lámpa és hangszóró funkcióiban megegyezik más okoshangszórókkal, ezen kívül az extra funkció az „okosfény”. A lámpa a beépített színváltós LED-izzónak köszönhetően képes változtatni a színét is, méghozzá nemcsak a fehér különböző árnyalataiban, hanem az egész színskálát felölelve.

És végül, a Baidu japán leánycégéről, a PopIn-ról elnevezett PopIn Aladdin is az újdonságok közé tartozik. Ennek az érdekessége, hogy a mennyezetre felszerelve, egyszerre működik lámpaként, hangszóróként és projektorként. A cég elsősorban kisebb háztartásokba ajánlja a Japánban júliustól megjelenő fejlesztést. 

Arról egyelőre nincs hír, meg akar-e jelenni a cég a készülékeivel az amerikai piacon, és ha igen, mikor lépik ezt meg. Tekintve, hogy a DuerOS egyelőre elsősorban kínaiul tud, valószínűleg komolyabb fejlesztői munka lenne az angol nyelv felismerésére is betanítani. Így várhatóan egyelőre megelégednek a délkelet-ázsiai piaccal.

Forrás: The Verge