Rákattantak a magyarok az okostévére

Rákattantak a magyarok az okostévére

Rákattantak a magyarok az okostévére

szórakozás

3 perc

A smart tévék az elmúlt években hatalmas fejlődésen mentek keresztül, és a magyar nézők is egyre szélesebb körben használják ki a készülékek által nyújtott lehetőségeket.

Rohamosan nő az előfizetéses on-demand (igény szerinti) videoszolgáltatások népszerűsége, és zenehallgatásra is egyre többen használják a smart tévéjüket. Mindezek mellett továbbra is az ingyenes videomegosztók a legnépszerűbbek – derül ki az LG Magyarország felméréséből, melyet a televíziózás világnapja alkalmából osztott meg a gyártó.

A Nielsen tavaly őszi felmérése szerint a magyar háztartásokban található készülékek 22 százaléka okostévé. A tendenciát a dél-koreai vállalat adatai is alátámasztják: tavaly augusztus óta több mint 68 százalékkal nőtt az LG okostévé-felhasználók száma idehaza, így ma már többszázezer háztartásban használják a cég intelligens készülékeit.

Az okostévé, smart TV vagy connected TV azt az új trendet jelöli, amelynek célja az internet és a modern televíziók, illetve set-top boxok integrációja, valamint a számítógépek, televíziókészülékek és a set-top boxok technológiai konvergenciája.

Trendfordulóhoz érkeztünk

A YouGov 2012-es nemzetközi felmérése szerint az akkori okostévé-tulajdonosoknak még csak kevesebb mint fele használta a tartalomközvetítő szolgáltatásokat. „Bár Magyarországon hosszú ideje magas az aktivált smart tévék száma, korábban jellemző volt, hogy csak limitált számú alkalmazást használtak a fogyasztók” – mondta Takács György, az LG szórakoztató elektronikai üzletágának termékspecialistája.

„Adataink jól mutatják, hogy ez a trend megfordulni látszik, a magyar felhasználók is egyre szélesebb körben használják ki a készülékek nyújtotta lehetőségeket, és a lineáris televíziózás mellett rohamosan nő az on-demand tartalomfogyasztás. Az elérhető applikációk száma pedig ma már döntésbefolyásoló tényező a vásárláskor” – tette hozzá.

Egyre népszerűbb az on-demand

A legnépszerűbb szolgáltatásokat összesen mintegy 150 ezer órát nézték a magyarok 2018 augusztusában az LG smart tévéken. Ez csaknem duplája a tavaly azonos időszakban mértnek (kb. 80 ezer óra). Idén augusztusban a felhasználók 21 százaléka használta az elérhető alkalmazások valamelyikét, míg egy évvel korábban ez az arány csak 13 százalék volt.

Videó, zene, hírek – és időjárás?

A 10 leggyakrabban használt alkalmazás között természetesen folyamatosan ott vannak a különböző multimédiás lejátszók. 2017 augusztusában még két nagy híroldal is befért a top10-es listára. Ezek idén már nem kerültek a legtöbbet használt alkalmazások közé, és a zenei streaming szolgáltatók léptek a helyükbe.

A videojáték streaming egyedül decemberben ért el top nézettséget, és érdekesség, hogy a szeszélyes időjárás miatt idén áprilisban még egy időjárás-jelentő szolgáltatás is felfért a toplistára.

Az okostévék különböző funkcióinak növekvő igénybevételéhez az is hozzájárult, hogy az első smart TV megjelenése óta az operációs rendszerek kezelőfelülete jelentősen egyszerűbbé vált. A felhasználónak lehetősége van már például mozgás alapján is irányítani az eszközeit, vagy akár magyar hang alapján is tud keresni.