Tapinthatóvá válhat a virtuális valóság
Tapinthatóvá válhat a virtuális valóság
2016. szeptember 02.
A jelenlegi VR-megoldásoknál a felhasználó többnyire valamilyen kontrollert tart a kezében, ezzel irányítja az interakciókat. Egy új fejlesztésű, külső robotkar viszont a tapintás érzetét is megteremtené a virtuális valóságban.
A Dexmo első ránézésre olyan kesztyűnek látszik, amelyet a szükségesnél jó néhány számmal nagyobbra méreteztek. A kézfej hátsó részén lévő karok fontos célt szolgálnak: amikor a virtuális térben a felhasználó keze valamilyen akadályba ütközik, akkor a beépített karok a megfelelő erővel visszahúzzák az ujjakat, ezáltal viselője úgy érezheti, hogy hozzáért az adott tárgyhoz.
Ráadásul az eszköz különböző szintű erőkifejtésre is képes, a kemény tárgyak, mint például egy kődarab esetén hirtelen ránt vissza a kar, míg egy gumikacsa esetén fokozatosan történik a visszahúzás.
A kínai Dexta Robotics két év alatt több mint húsz prototípus után jutott el a mostani változatig. A fejlesztés forgalmazására egy ideig biztosan várni kell még, mert a piaci bevezetés előtt szoftverfejlesztőket és VR/MR-rel (mixed reality-vel, vagyis kevert valósággal is) foglalkozó cégeket keresnek. Céljuk, hogy további fejlesztésekkel az eszköz minden előnyét kiaknázzák – írta a Mandiner.digit.
Részletesebb információkat egyelőre nem tudni az innovációról, de a működő prototípus kinézetéből ítélve nem sok hiányzik már ahhoz, hogy kompatibilis legyen valamelyik piacon kapható VR-headsettel. Ha valósággá válik a kesztyű, az nemcsak a játékélményt növelheti, hanem akár a robbanóanyagok távvezérelt hatástalanításban is segítene, az orvosok munkáját is támogatná, sőt a szakképzés során a gyakorlati oktatásban is fontos szerepet kapna.