Tipp-mix a Facebook-tól: íme a Bluetooth-os jeladók

Tipp-mix a Facebook-tól: íme a Bluetooth-os jeladók

Tipp-mix a Facebook-tól: íme a Bluetooth-os jeladók

szórakozás

2 perc

A Facebook ingyenes, Bluetooth-jeladókkal látja el az amerikai vállalkozások egy részét. Céljuk, hogy hasznos információkat továbbíthassanak a turisták és a helyi lakosok számára a nevezetességekről, éttermekről és az üzletekről.

A kezdeményezés gyakorlatilag kiegészíti a legnépszerűbb közösségi oldalt üzemeltető cég korábban bevezetett Place Tips szolgáltatását, amelyet az év folyamán teszteltek New York városában.

A Facebook felcsap virtuális idegenvezetőnek >>A megoldás lényege, hogy érdekes, hasznos és aktuális információkkal lássa el a városba érkező turistákat valamennyi olyan helyről és látványosságról, amelyet New York-i körútjuk során felkeresnek. A felhasználóknak nem kell mást tenni, mint az okostelefonjukra letölteni a kapcsolódó alkalmazást, majd pedig engedélyezni, hogy az applikáció lássa a pontos tartózkodási helyüket. Ezután a rendszer automatikusan küldi a közelben található épületekre, műemlékekre és a különböző helyszínekre vonatkozó tudnivalókat, hogy a soha nem alvó város látogatói minél többet megtudjanak útjuk során.

A vállalkozások úgy tudnak a legmegbízhatóbb módon hozzájárulni a Facebook Place Tips szolgáltatásához, hogyha igénybe veszik a cég által kifejlesztett Bluetooth-alapú jeladókat, amelyeket közvetlenül a Palo Altóban lévő vállalattól igényelhetnek. Minthogy a Place Tips lényege, hogy érdekes információval lássa el a turistákat az általuk felkeresett helyekről, ezért a Facebook alapvetően azokat a cégeket részesíti előnyben, amelyeknek a weboldala friss és sokszínű tartalommal, fotókkal és aktuális hírekkel van feltöltve, illetve látogatói kommentek is találhatóak rajta.

A vállalat közleménye szerint amióta elkezdték a megoldás tesztelését, azoknál a helyi cégeknél érezhetően megnőtt a weboldal látogatottsága, amelyek kipróbálták a szolgáltatást. A Place Tips felhasználónként, cégenként mást és mást jelent, számos egyedi és személyre szabott felhasználási módja létezik. Egy étterem például elküldheti a turisták mobiljára az étlapot és a heti menüt, de a felhasználók a korábbi vendégek kommentárjait is el tudják olvasni, és a vendéglátóhellyel kapcsolatos, gyakran feltett kérdésekre is választ kapnak, például, hogy melyek a legnépszerűbb koktélok és asztalok.   

A Facebook a francia fővárosban is megveti a lábát >>A kereskedők, illetve a boltok esetében már teljesen más a helyzet; a szolgáltatás itt úgy segíthet a felhasználóknak, hogy megtudhatják, mikor a legnagyobb a zsúfoltság, megnézhetik, hogy hol találhatóak a kedvenc termékeik és információt szerezhetnek a közelgő eseményekről, akciókról. Annak érdekében, hogy teljesebbé tegyék a fogyasztói élményt, a vállalkozások személyre szabott üzenettel üdvözölhetik a hozzájuk betérőket, és arra is használhatják az alkalmazást, hogy reklámozzák a leértékelt árukat, vagy tényeket, tippeket osszanak meg a vevőkkel.

Egy könyvesboltban az applikáció segít elkalauzolni a vásárlókat, hogy az üzlet mely részén dedikál éppen a kedvenc írójuk, miközben egy ínyencségeket kínáló üzlet elárulhatja a felhasználóknak, hogy a hírességek milyen márkákat vásárolnak szívesen.

Forrás: NFC World+