Többet láthat a világból: egyre népszerűbb a virtuális valóság

Többet láthat a világból: egyre népszerűbb a virtuális valóság

Többet láthat a világból: egyre népszerűbb a virtuális valóság

szórakozás

2 perc

Az okostelefonok miniszámítógépként és „harmadik szemként” segíthetnek a navigációban, a bevásárlásnál vagy akár a városnéző túrán is. A mobil eszközökből származó bevételek néhány év alatt a hétszeresére emelkedhetnek – jósolja az ágazat további robbanásszerű fejlődését a brit Juniper Research.

AKiterjesztett Valóság

A kiterjesztett valóság (angolul augmented reality, AR) a valóság egyfajta kibővítése, amikor a mobilunk kamerájával szétnézve egy adott környéken, megjelenik az éppen a kamerában látható boltok nyitva tartása vagy akár az adott irányban levő (éppen nem is látható) üzletek leírása és távolságuk.
z augmented reality (AR), vagyis a „kiterjesztett valóság” a mobil eszközökbe épített GPS segítségével informál. Például a felhasználó a telefon kameráján keresztül látható üzletről, annak nyitva tartásáról, kínálatáról vagy a szemben lévő történelmi épületről olvashat hasznos tudnivalókat a mobilján. Az AR segítségével az információszerzés gyorsabbá és pontosabbá válik. Az ebben rejlő piaci lehetőségeket már a nagy mobilszoftver-gyártó cégek is felismerték. Így például az Apple iOS vagy a Google Android operációs rendszereknél dollármilliókat költenek az AR-terület fejlesztéseire.

A Juniper felmérésében a tavalyi évre 180 millió dollárra becsülték az ágazat bevételeit, amely 2015-re már az 1,2 milliárd dollárt is elérheti. A jelentés az okostelefonok, táblagépek és az okosszemüvegek piacán rejlő lehetőségeket vizsgálta 2018-ig. Várakozásaik szerint a következő öt évben az AR-alkalmazást használók száma meghaladhatja a 200 millió főt.

A kutatók arra is kíváncsiak voltak, hogy miként folytatódhat az üzletág lendületes növekedése. 2013-ban ugyanis ezeknek az alkalmazásoknak és játékoknak a letöltései éves szinten 40 százalékkal emelkedtek. Az AR előretörése az életmódhoz köthető, a szórakoztató, illetve az üzleti alkalmazásoknál volt igazán látványos.

Mobilra fel!

A felmérés szerint a fogyasztók egyre nyitottabbak ezekre a fejlesztésekre.  A folyamatot erősíti a világmárkák és kereskedelmi láncok aktív reklámhadjárata is. Az elmúlt időszakban ugyanis számos cég előtérbe helyezte ennek a területnek a népszerűsítését. Manapság már a mobilos felületet jegyzik az elsődleges kommunikációs csatornaként, így olyan márkák költenek erre, mint az Unilever, a Nestlé vagy a Heinz. Ebből is látható, hogy nem csak az elektronikai cégek tudnak profitálni az ágazat fejlődéséből.

A látványos eredmények dacára a kutatás azért arra is figyelmeztetett, hogy az AR területén érdekelt cégek nem dőlhetnek hátra, hanem erősíteniük kell a fogyasztók érdeklődését a technológiai újdonságok iránt. A másik kulcsterület pedig a megfelelő fogyasztóvédelem biztosítása, vagyis a biztonság megteremtése és a magánszféra védelme – a kiterjesztett valóságban is.

Forrás: M2M Now