Új korszak indul a krikettben

Új korszak indul a krikettben

Új korszak indul a krikettben

szórakozás

3 perc

A Nemzetközi Krikett Tanács az Intellel közösen dolgozik a játékélmény átalakításán.

A szervezet nem titkolt célja a sportág digitalizálása és a virtuális valóság kiépítése, az újítások keretében az Intel technológiai megoldásainak igénybevételével drónokat és intelligens ütőket is bevetnek, a munka eredménye pedig már az idei bajnokságon látható lesz Londonban, Birminghamban és Cardiffban.

Nagy dobás lehet a csatlakoztatott focilabda

A fő cél, hogy a játékélmény nézői szempontból is átalakuljon, egyrészt maga a játék izgalmasabb és interaktívabb látványt nyújtson, például az egyre részletesebb statisztikai adatoknak köszönhetően. Ezáltal a szurkolók szó szerint és átvitt értelemben is új nézőpontból láthatják a mérkőzés során történteket.

Amint arra Anuj Dua, az Intel Technológiai Csoportjának marketingigazgatója is rávilágított: a krikett a számok játéka, olyan 360 fokos sportág, amelyben különös fontosságúak a látószögek, az ütési- és futási sebességek, és ahol kiemelt szerepük van a különféle mutatóknak és statisztikáknak.

Dave Richardson, a tanács vezérigazgatója, a dél-afrikai nemzeti válogatott egykori játékosa kiemelte: végső céljuk, hogy a krikett a világ legkedveltebb sportága legyen. Ennek eléréséhez pedig jó módszer, ha az okosmegoldások alkalmazása révén prémium tartalmat kínálnak a szurkolóknak.

A projekt keretében nyolc darab, nagy felbontású, képek rögzítésére alkalmas, infravörös kamerákkal felszerelt Intel Falcon drónt használnak majd, melyek segítségével minden egyes meccs előtt pályaelemzés végezhető. Nem beszélve a képi anyagok rögzítéséről és az ezek révén készített jelentésekről, amelyeknek az élő közvetítés során is hasznát lehet majd venni. Továbbá a gyártócég speciális, ütőre rögzíthető szenzorokat is fejlesztett, ezek segítségével mérni lehet egyebek közt az ütés sebességét és szögét.

Mindezek támogatása érdekében a fejlesztés során saját ultra-szélessávú hálózatot alakítottak ki. A cél az adatok műsorszolgáltatóknak való továbbítása, ami lehetővé tenné, hogy a valós idejű információk azonnal elérhetővé váljanak a tévénézők számára is.

A „csomag” harmadik eleme a virtuális valóságot megjelenítő headset, amely segítségével a nézők összemérhetik tudásukat a kedvenc játékosaikkal, de akár az „okosütőt” is kipróbálhatják.

A felhasználói élmény növelésén túl természetesen a sportolók munkájának támogatása is kiemelt cél. Az összegyűjtött adatok a csapatok és a játékosok számára is elérhetők lesznek, így segítve a stratégiai döntések meghozatalát a mérkőzés előtt és alatt egyaránt.

Forrás: ComputerWeekly