VR-szemüveg a gyerekmenü dobozából
VR-szemüveg a gyerekmenü dobozából
2016. március 08.
A svédországi McDonald’s Happy Meal menüje a 30. évfordulóját ünnepli idén, és erre az alkalomra egy különleges fejlesztéssel állt elő a cég.
A Happy Goggles lényege, hogy az üres doboz virtuális valóság (VR) headsetté alakítható néhány műanyag lencse és természetesen egy okostelefon segítségével. A fejlesztéshez tartozik az erre az alkalomra kifejlesztett, Slope Stars néven futó síelős játék, melyet a gyorsétteremlánc a svéd sícsapat hozzájárulásával hozott létre.
Okosgyűrű a virtuális valósághoz
Az üres dobozt egyszerűen szét kell hajtani, majd a megadott jelölések szerint újra összeállítani. A belső része úgy lett kialakítva, hogy oldalról be lehessen csúsztatni egy mobilt is. A játék március 4-től érhető el és tölthető le az okostelefonokra.
Amióta a Google Cardboard népszerű lett, több gyártó is rájött, hogy termékei csomagolását átalakíthatja VR-szemüveggé, csupán némi extra műanyagot kell anyagköltségben rászámolniuk a lencse miatt. Így például korábban a legújabb Star Wars film megjelenése előtt készült hasonló eszköz, de a Coca Cola is a virtuális valósághoz köthető marketingötlettel állt elő az üdítőitalok népszerűsítésére.
Az étteremlánc svédországi képviselője szerint a kreatív megoldással nemcsak modernizálják a Happy Meal menüt, hanem a dobozban található játékfigurák mellett digitális élményhez is hozzájuthatnak a gyerekek és a családok. A kezdeményezés egyelőre teszt jelleggel fut Svédországban, de a cél az, hogy a Happy Goggles a világ számos országában elérhető legyen.
Forrás: NFC World+