Hatékonyságnövelés egyedi fejlesztéssel
Hatékonyságnövelés egyedi fejlesztéssel
2025. február 12.
Egy webáruház indítása izgalmas vállalkozás, sokszor azonban felkészületlenül érik a vezetőséget a növekedéssel járó helyzetek. Egy cégvezető számára a folyamatos fejlődés elengedhetetlen feltétel, hiszen az e-kereskedelem dinamikusan változó piacán ez tartja életben a céget.
Szerencsére a Tharanis ERP funkciók bevezetése sok olyan problémát megold, ami a webshopok életében felmerülhet. Lássuk egy élő példán keresztül, miért lehet nagy segítség a vállalkozások életében.
Problémák, amelyek gátolták a növekedést
Ahogy nőtt a rendelésállomány és egyre több alkalmazott dolgozott a háttérfolyamatokon, úgy vált egyre nyilvánvalóbbá, hogy a meglévő rendszer nem képes tartani a lépést az igényekkel. A különálló számlázóprogramok, a manuális készletkezelés és a bonyolult logisztikai folyamatok időigényesek voltak, és egy halom hibaforrást rejtettek magukban.
A vállalkozás fejlődésével egyre nagyobb raktárhelyiségre és munkatársra volt szükség, ez persze plusz szervezési feladatokat hozott magával. A gyakorlottabb kollégák boldogultak ugyan, de az újaknak hosszú volt a betanulási időszak, és időnként hibák is becsúsztak. Az idő múlásával az operatív problémák már akadályozták a további növekedést.
Átfogó megoldás mindenre
Az egyre összetettebb működés nyilvánvalóvá tette, hogy a vállalkozásnak egy olyan integrált szoftverre van szüksége, amely egyetlen rendszerben képes kezelni a különböző webshopok működését, és automatizálja az ismétlődő feladatokat. Mivel a piacon elérhető megoldások nem feleltek meg maradéktalanul az elvárásoknak, egy saját ügyviteli rendszer fejlesztése mellett döntöttek.
A cél az volt, hogy a vállalkozás hatékonyabbá váljon kisebb csapattal is, gyorsabb rendelésfeldolgozást tegyen lehetővé, és minimalizálja a hibalehetőségeket. Egy olyan program megalkotásán dolgoztak, amely egyszerűsíti a mindennapi feladatokat, csökkenti az adminisztrációs terheket és automatizálható.
Az új rendszer bevezetésének hatásai
- Gyorsabb és pontosabb logisztikai folyamatok. A bevezetett dupla vonalkódrendszer csökkentette a hibás rendelések számát.
- Rugalmas szállítási lehetőségek. A futárszolgálattal való integrációnak köszönhetően minden 17 óráig beérkező rendelés még aznap feladásra került.
- Automatizált pénzügyi folyamatok emberi beavatkozás nélkül történtek.
- Szinte az összes rendelést azonnal teljesíteni tudják, így a vásárlók már másnap kézhez kapják a csomagjukat.
- Felgyorsult a készletmozgás.
- Növekvő bevételek.
- A raktárkészlet frissen tartása.
A hatékonyság mellett a vásárlói elégedettség is növekedésnek indult, ez a hibamentes csomagolásnak és a gyors kiszállításnak tudható be. A munkatársak számára is könnyebbséget jelentett a rendszer használata, átlátható munkafolyamatok, kevesebb stressz, gyorsabb betanulási idő és hatékony napi munkavégzés vált jellemzővé.
Az esettanulmány jól példázza, hogy egy testre szabott ügyviteli szoftver képes átláthatóbbá és hatékonyabbá tenni egy webshop működését.