Divatjamúlttá válhat a készpénzes fizetés?

Divatjamúlttá válhat a készpénzes fizetés?

Divatjamúlttá válhat a készpénzes fizetés?

pénzügy

3 perc

A felhasználók több mint fele arra számít, hogy öt éven belül az okostelefon lesz a legfőbb fizetési eszköz, letaszítva ezzel trónjukról a bankkártyákat és a készpénzt.

Az Egyesült Királyságban a 16 és 34 év közöttieknek több mint a kétharmada használta már a mobiltelefonját arra, hogy egy üzletben fizessen – derült ki a Worldpay fizetési szolgáltató kutatásából. 

Az érintés nélküli kártyák népszerűsége eközben lassan, de biztosan emelkedik; tíz válaszadóból körülbelül egy (9 százalék) nyilatkozott úgy, hogy napi szinten többször bonyolít le érintés nélküli tranzakciót a kártyájával, ez az arány a londoniak körében eléri a 15 százalékot. A kutatásban résztvevők 11 százaléka használja naponta egyszer az érintés nélküli kártyáját (a fővárosiak esetében ez a részarány magasabb, 18 százalékos), és a felhasználók 40 százaléka számolt be arról, hogy hetente néhány alkalommal fizet így. 

A kutatásba bevont 2500 brit fogyasztó körülbelül negyede mindazonáltal csak havonta pár alkalommal, 19 százalékuk kevesebb mint egyszer választja az érintés nélküli fizetést, a londoniak között ez az arány alacsonyabb, 18 és 9 százalék. A felhasználók 39 százaléka emellett üdvözölné azt, ha az érintés nélküli kártyával lebonyolított tranzakciók 30 fontos – nagyjából 11 ezer forintos – értékhatárát megemelnék, és a fővárosiak 45 százaléka is örömmel fogadna egy ilyen változást.   

A britek csaknem fele, 48 százaléka szívesen fizetne bárhol az üzleten belül, ha a bolt maga elfogadná ezt a fizetési megoldást. Azoknak a válaszadóknak a 67 százaléka, akiknek már volt részük ilyen élményben, úgy nyilatkozott, hogy ez a módszer segített nekik abban, hogy hamarabb hozzájussanak ahhoz a termékhez, amelyet kiválasztottak, 63 százalék pedig nagyon személyesnek és megnyerőnek találta ezt az opciót. Mindezek mellett nem elhanyagolható tényező az sem, hogy a felhasználók 61 százaléka szerint így sokkal érthetőbb információt és magasabb színvonalú szolgáltatást kaptak, 55 százalékuk pedig akár olyan terméket is meg tudott rendelni, amely éppen nem volt készleten. 

A britek 76 százaléka eközben nyitott lenne arra is, hogy az üzletbe besétálva az okostelefonja segítségével olvassa le, illetve fizesse ki azt az árut, amit szeretne megvásárolni, ahelyett, hogy sorba állna. Azért érdemes azt is hozzátenni, hogy a brit felhasználók 53 százaléka szerint még mindig a PIN kóddal biztonságossá tett chipkártyák használata a legkényelmesebb fizetési mód. A dobogó második helyét a készpénzes fizetés foglalja el (31 százalék), és csak ezután következnek az érintés nélküli kártyák (10 százalék), a QR kódok (4 százalék), majd a sort az okostelefonok zárják (2 százalék). A brit fogyasztók harmada ráadásul úgy véli, hogy a készpénz 2020-ra teljesen idejétmúlttá válik. 

„Napjainkban nagyléptékű változásoknak lehetünk a szemtanúi a fogyasztói preferenciák és elvárások terén, a készpénzes fizetés egészen egyszerűen terhére van jó néhány vásárlónak” – mondta James Frost, a Worldpay vezető marketing és kereskedelmi igazgatója. A szakértő szerint valamennyi kereskedőnek fel kell ismernie annak a jelentőségét, hogy előretörőben van az érintés nélküli fizetést előnyben részesítő generáció, máskülönben alulmaradhatnak a versenytársaikkal szemben.

Forrás: NFC World+