Az Olli nevet kapott járgány nagyjából úgy néz ki, mintha egy minibusz és egy golfautó keresztezéséből született volna. Az apró busz egyszerre 12 személyt képes szállítani, és ami a leginkább figyelemreméltó benne, hogy körülbelül 11 óra alatt lehet kinyomtatni és összeilleszteni a kocsikat az erre alkalmas üzemekben. A technológia már lehetővé teszi azt is, hogy a járműveket speciális igények szerint gyártsák le, legyen szó arról, hogy a gyerekeket kell az iskolából elszállítani a városi uszodába, vagy egy konferencia résztvevőit kell a repülőtérről a szállodába vinni.
Ha mindez nem lenne elég, a Watson hangfelismerő funkciója révén az Olli arra is képes, hogy megértse és válaszoljon azoknak az utasok kérdéseire. Az IBM technológiája talán onnan lehet a legtöbbek számára ismerős, hogy a mesterséges intelligencia a Jeopardy! televíziós vetélkedőben 2011-ben két emberi játékost is legyőzött. A beépített számítógép valószínűleg nem tud majd választ adni a bonyolultabb keresztkérdésekre, de információt ad az úti célról, és kedélyesen el is csacsoghat az utasokkal.
Azt követően, hogy az arizonai székhelyű startup lerántotta a leplet a legújabb modellről, pár hónapon belül megkezdődhet a kocsi tesztelése a marylandi National Harborben, a próbaüzemet pedig később Las Vegasra és Miamira is kiterjeszthetik. A vállalat emellett világszerte több város vezetőivel is tárgyalásokat folytat – egyebek között Berlin, Koppenhága és Canberra jön szóba –, hogy az Egyesült Államokon kívül is ki lehessen próbálni az ötletes minibuszokat.
Az IBM Dolgok Internetéért felelős elnökhelyettese hangsúlyozta: a tervük az volt, hogy az Olli egyfajta „természetes nyelvezetet” használjon, és így építsen ki kapcsolatot a jármű és az utasok között. Bret Greenstein hozzátette: a Watson értelemmel ruházza fel a minibuszt.
A jármű tehát lényegében megérti az emberi beszédet, bárki könnyedén beszállhat azzal a felkiáltással, hogy „Szeretnék az irodába menni”. Ezek után nem kell mást tennie, mint kényelmesen hátradőlni és élvezni az utazást. Watsontól az utasok pedig megkérdezhetik azt is, hogy működik a busz, éppen merrefelé tartanak. Sőt, javaslatokat is kérhetnek, hogy milyen látványosságokat vagy éttermeket érdemes megtekinteni az adott környéken.
Forrás: Daily Mail Online