Amióta a keresőóriás elkezdett a vezető nélküli technológiával foglalkozni, időnként közleményben számolnak be a legújabb fejleményekről. A júniusi jelentésben leírták, hogy igyekeznek olyan biztonsági fejlesztéseket eszközölni, amelyeknek köszönhetően az utakon biztonságosan osztozhatnak a kerékpárosokkal is.
Egyedi jelzések
Egyre közelebb az önjáró autók világa
A rendszer már képes olyan jelenségeket felismerni, mint például az autók, motorok indexelése vagy a féklámpák felvillanása, azonban a bringások egészen más módokon jeleznek, hivatalos szabályok szerint a kéz feltartása mutatja a kanyarodás szándékát és irányát.
A Google rendszere mostantól ezeket a karmozdulatokat is képes értelmezni, sőt mivel nem ritka jelenség, hogy ezeket a jelzéseket jóval a kanyarodás előtt megteszik, „emlékezni” is tud azokra, és annak megtörténte után még sokáig odafigyel a járműre, számítva arra, hogy hamarosan kanyarodni fog.
Ezen kívül különféle biztonsági manőverekre is képes: lassítani kezd és helyet ad, ha úgy érzékeli, hogy egy parkoló autó nyitva maradt ajtója akadályozná a mellette haladó biciklist.
Anomáliák érzékelése
Természetesen a kerékpárok ugyanolyan sok színben és formában érkezhetnek, mint az autók, ezért külön algoritmust kellett megtanulnia a mesterséges intelligenciának, hogy felismerjen mindenféle kerék- vagy vázméretet, sőt akár az azon ülő érdekes viseletét vagy a furcsa bukósisakokat is.
Azonban ahogy márciusban az SXSW technológiai konferencián Chris Urmson, a projekt vezetője magyarázta, nem lehet minden közlekedésben résztvevőre felkészíteni a programot. A közúti tesztek során például az egyik autó egy kacsát érzékelt az út közepén, melyet egy tolószékben ülő idős hölgy seprűvel a kezében kergetett. Az ilyen esetekre találták ki azt az anomália-érzékelőnek nevezett rendszert, amely egész egyszerűen lelassítja a kocsit, ha bármi szokatlant tapasztal.
Forrás: Engadget