A vásárlók egyre élénkebb érdeklődéssel fordulnak a viselhető kiegészítők felé. A Canalys piackutató nemrég nyilvánosságra hozott tanulmánya szerint tavaly az első negyedévben 2,7 millió hordható eszköz talált gazdára világszerte (többi között olyan jól ismert márkák, mint a Fitbit, a Nike Fuelband vagy a Motorola Motoactv). Néhány szakértő arra számít, hogy a népszerűségük és használatuk a jövőben már erősen visszaesik ehhez a szinthez képest. A legtöbben viszont arra kötnének fogadásokat, hogy az egyre kifinomultabb szenzoroknak köszönhetően a viselhető kiegészítők piaca további lendületet kap.
A golfiparág és a klubok rendkívül gyorsan reagáltak ezekre az új trendekre. Az igazi „divatdiktárorok” a Golf Business Monitor szerint a 2013 nyarán indult Game Golf, illetve a Callaway Golffal partneri kapcsolatra lépő Arccos voltak. A két cég egyébként szinte teljesen hasonló technológiákat használ a fejlesztései során:
Okosautók a golfpályán: a Vodafone és a GPS Industries közös fejlesztése >>A hasonló technológiák ellenére a két társaság eléggé eltérő szemszögből közelíti meg a fejlesztéseket. A Game Golf például azt ígéri, hogy a vásárlóik az internetes oldalukon juthatnak hozzá a teljesítményüket összesítő adatokhoz. Az Arccos vevőinek viszont egy ingyenes mobiltelefonos alkalmazást kell letölteni ahhoz, hogy nyomon kövessék az eredményeiket. A szakértők inkább a második megoldást részesítik előnyben, a legtöbben ugyanis jobban szeretnek okostelefonos applikációk segítségével kommunikálni, ha rendszeres tevékenységről és azok adatainak gyűjtéséről, rendszerezéséről van szó.
Ezzel együtt azért érdemes fejben tartani, hogy az átlagos brit golfozók életkora 63 év körül szóródik a Sports Marketing Surveys piackutató adatai alapján. Ha csak azokat nézzük, akik legalább heti egyszer eljárnak játszani, akkor az átlagos életkor 45 év. A Pew Intézet felmérése szerint a 45 és 54 év közöttiek körében mostanra egyre népszerűbbek az okostelefonok, tehát ez sem állja útját az innovációs hullámnak.
A mobiltechnológiákra vonatkozó elemzéseket készítő Flurry szintén úgy látja, hogy az okostelefonos applikációk sokkal inkább előtérbe kerülhetnek, mint például a böngészős megoldások. Persze arról sem szabad elfeledkezni, hogy ezek az alkalmazások – főleg aktív használat esetén – jobban merítik a készülék akkumulátorát. Az Arccos és a Game Golf megoldásai egyaránt lehetővé teszik azt, hogy a golfozók gond nélkül végigmenjenek egy 18 lyukból álló pályán, viszont a töltőt nem érdemes otthon hagyni.
Gondolatolvasó kávéfőző és mindentudó golfütő - Ez is mind IoT! >>Az Arccos extra funkciókat is kínál megvételre az alkalmazásban (a vevők például időpontokat foglalhatnak a kedvenc klubjukba vagy feliratkozhatnak golfleckékre). Ez a megoldás főként az ázsiai piacokon talált kedvező fogadtatásra, de 2013-ban a cég bevételeinek 61 százaléka származott a németek telefonos alkalmazáson keresztül bonyolított vásárlásaiból is.
Az Arccos által alkalmazott technológiáknak azonban van néhány hátulütője:
Mindkét fajta viselhető kiegészítő nagy hátránya ugyanakkor, hogy kizárólag golfozáshoz lehet használni, ellentétben az okosórákkal, amelyeket különféle módokon is alkalmazhatnak a vásárlók. Éppen ezért a legtöbb szakértő sokkal nagyobb fantáziát lát az intelligens órákban, mint az imént bemutatott golfkiegészítőkben. Marketingszempontból a hordható eszközök gazdag betekintést nyújtanak a fogyasztói szokásokba, így a vállalatok a fogyasztóik elégedettségét szem előtt tartva foghatnak a fejlesztésekbe. Természetesen az okosóra is csak akkor nyeri el valódi értelmét, ha azt okostelefonhoz csatlakoztatva használják.
Forrás: Golf Business Monitor