Apple Watch: igazi rekord vagy porhintés?

Apple Watch: igazi rekord vagy porhintés?

Apple Watch: igazi rekord vagy porhintés?

pénzügy

1 perc

Az Apple január legvégén tette közzé a tavalyi negyedik negyedévre vonatkozó gyorsjelentését, amely – a szakértői várakozások ellenére – pozitív meglepetésekkel is szolgált.

Az ünnepi időszakot is felölelő három hónap során az almás logójú vállalat felülteljesítette az iPhone és Mac eladásokra vonatkozó terveit, emellett az Apple Watch okosóra iránti kereslet terén is biztató felívelés mutatkozott. 

Trendforduló az órapiacon – Lejár a svájci órák ideje?

Az Apple vezérigazgatója, Tim Cook talányosan úgy nyilatkozott, hogy mind a darabszám, mint a bevétel területén sikerült rekordot döntenie az Apple Watch-nak, de további részletekbe nem bocsátkozott. „Az ünnepi időszakban annyira erőteljes volt a kereslet, hogy egyszerűen nem voltunk képesek eleget gyártani belőle” – hangsúlyozta a cégvezér, hozzátéve azt is, hogy a viselhető kiegészítők kategórián belül a vállalat intelligens karórája érte el a legjobb eredményeket az ügyfelek elégedettségét tekintve.

A vezérigazgató elhárította az eladott darabszámot firtató kérdéseket, mindössze annyit árult el, hogy sikerült „rekordot” elérniük. Ráadásul miután az Apple az okosóráinak az eladását az ’Egyéb termékek’ kategóriába sorolta a gyorsjelentés elkészítésekor, emiatt nem is lehetséges visszakövetni, hogy pontosan mekkora volumenről lehet szó. Érdemes azért azt is hozzátenni, hogy az Apple TV-t, az Apple Watch okosórát, az iPodot, a Beats termékcsaládot és a kiegészítőket is magában foglaló Egyéb termékek kategóriából származó bevételek éves szinten 8 százalékkal körülbelül 4 milliárd dollárra csökkentek. 

A tavalyi év végén az IDC piackutató cég olyan becslést tett közzé, miszerint az előző év hasonló időszakához viszonyítva visszaesés várható az Apple Watch eladási mutatóiban, arra késztetve ezzel a vállalat vezérét, hogy cáfolja ezt a borúlátó előrejelzést egy Reuters-nek írt e-mailben. Mindenesetre azt egész biztosan állíthatjuk, hogy ha az Apple Watch nem is az a több milliárd dolláros üzlet, mint amilyennek a gyártó cég beállította, a viselhető kiegészítők piacán még mindig jobban teljesít, mint sok más versenytársa. 

Forrás: The Verge