A készüléket az utastéren belülre, a műszerfalra kell erősíteni, és onnan részletesen rögzíti virtuális 3D térben az autó és környezete mozdulatait. Így baleset esetén lekérdezhető az ütközés előtti másodpercek részletes képe, amelyen szerepelhet a többi jármű, az akadályok, de akár még a közel álló gyalogosok is.
Ennek előnye, hogy részletesen kideríthető, miért is történt a baleset. Az alábbi videóban bemutatott helyzetnél látszik, hogy az autónak egy átszaladó gyalogos és egy biciklis miatt nem maradt más esélye, mint beleszaladni a dobozokba, ezáltal balesetet okozott, de amennyire a rendszertől telt, minimalizálta a baleset súlyosságát.
A Google önjáró fejlesztése során készült prezentációkban látszik, hogy ott már rendelkeznek ilyen technológiával, ahol ugyan csak egy egyszerű, pontokból álló ábrán, de jól kivehető, hogy mi is történik a jármű körül. Ezzel szemben a Teslánál nemrég történt halálos balesetet még mindig vizsgálják.
A fejlesztő Roke több autógyártót is megkeresett már az ötletével, de egyelőre még nincs pontos hír arról, mely új modelleket szerelhetik fel a készülékkel. A technológia eredetileg a hadsereg megrendelésére készült, feltehetőleg a harcászati járművek incidenseinek pontos 3D-s leképezésére, a vállalat vezetői most kereskedelmi forgalomba is be akarják vezetni az eszközt.
A térbeli leképezésre alkalmas technológiának egyéb területeken is hasznát lehetne venni – például a sportban az edzések optimalizálásánál vagy akár a szállítmányozásban is.
Forrás: ReadWrite