Az internetre csatlakozó autó koncepciója már kétségtelenül gyökeret vert a fejlesztésekben, illetve a Dolgok Internete, az 5G és az M2M a gépjárműiparra is nagy hatással lesz a közeljövőben. A GSMA előrejelzése szerint az online eléréssel rendelkező autók eladási mutatói 2025-re elérhetik a 91 millió darabot.
A gyártók a következő években számos új technológiát integrálnak majd a vezetésminőség és az utazási élmény javítása érdekében. Így például az adatok szélvédőre történő holografikus kivetítése új szintre emelheti a vezetést, nem is beszélve a különböző fedélzeti rendszerekről. A mesterséges intelligencia révén előre jelezhetővé válnak a sofőr igényei, ha például a rendszer észreveszi, hogy merülőfélben van az elektromos autó akkumulátora, akkor azonnal helyet foglalhat egy közeli töltőállomáson.
A legtöbb újítás a világhálóhoz való csatlakozás témaköréhez kapcsolódik majd: a biztosítók például összeállíthatják a sofőr profilját. Vagy éppen könnyedén gyűjthetnek információkat az ügyfél vezetési szokásairól, ami alapján alacsonyabb díjú csomagokat kínálhatnak részére, ha biztonságosan vezet, vagy épp drágábbat, ha túl vakmerőnek bizonyul.
A jövő a közösségi autózás
Egy másik feltörekvő tendencia az úgynevezett „szolgáltatott autó” (Car-as-a-Service) koncepció. Vannak ugyanis olyanok, akik nem szeretnének saját gépjárművet, ugyanakkor el akarnak jutni A-ból B pontba – az autókat így szó szerint megosztják majd, vagy ha úgy tetszik, bérlik. A flottakezelő cégek számára pedig különösen előnyös lesznek majd a járművek online funkciói.
A jövő autói a navigáción túl képesek lesznek a háttérben a nagy mennyiségű adatgyűjtésre, köszönhetően egyebek közt a szenzoroknak. Az ezekhez kapcsolódó költségek várhatóan csökkenni fognak, a felhőelérés pedig néhány év múlva szerves része lesz valamennyi gépkocsinak.