A felmérésben világszerte 8 ezer válaszadó véleményét összesítették. A tanulmány alapján az alkalmazottak egyre tájékozottabbak és egyre igényesebbek irodai környezetükkel kapcsolatban. Ezáltal a munkáltatók is mindinkább érdekeltté válnak abban, hogy egészséges, fenntartható és vonzó munkakörnyezetet biztosítsanak: legyen szó rugalmasabb irodarendezési megoldásokról vagy a szabad mosdók helymeghatározására szolgáló alkalmazásról.
Mindez új lehetőségeket kínál a létesítményüzemeltető és a takarítócégek számára is, hogy ügyfeleik számára a Dolgok Internetén (IoT) keresztül versenyelőnyt érjenek el.
A Tork Irodai Trend jelentésének főbb megállapításai:
A következő IoT-terület a higiénia
Egyre több okostárgy kerül be a munkatérbe, a kommunikáló nyomtatóktól kezdve az intelligens kávéfőzőkig. Szakértők szerint a higiénia a következő lépés az intelligensebb irodák felé, és a felmérés eredménye azt mutatja, hogy az irodai dolgozók már nyitottak a higiéniával kapcsolatos IoT-eszközök irányába.
Tízből majdnem négy nagyvárosi (például Londonban vagy Torontóban, illetve Ottawában élő) munkavállaló véli úgy, hogy az intelligens eszközök befolyásolhatják a higiéniát.
„A rövid távú költségek miatt a cégek nem szívesen fektetnek többet az okos irodai eszközökbe, azonban fel kell ismerniük az IoT által nyújtható előnyöket, így például azt, hogy a technológiai megoldások segítségével is elégedettebbek, egészségesebbek lehetnek a munkavállalók. Az ilyen típusú fejlesztések egyik eszköze például a mosdókban elhelyezett intelligens adagoló, amellyel elkerülhető a szappan vagy a toalettpapír kifogyása” – állítja Tony Löf, a H&M globális terjeszkedésért felelős regionális üzemeltetési menedzsere.
A tudatos iroda
Mivel a munkavállalók egyre tudatosabban odafigyelnek életmódjukra, a kereslet a holisztikus megoldások irányába mozdul el, amely a levegőminőségtől és hőmérséklettől kezdve az edzőteremig mindent felölel (az irodák negyede már rendelkezik edzőteremmel).
A válaszadók egyharmada állítja, hogy irodája kialakításában elsődleges szerepet kap a munkavállalók egészsége. A beszállítók is észlelik a változást, és a fenntartható termékek egyre fontosabb szerepet töltenek be. A vezetők pedig egyre inkább felismerik a kiváló létesítménygazdálkodású fenntartható épületben rejlő marketing- és üzleti lehetőségeket.