A koronavírus-járvány kezdeti időszakában a vállalkozások világszerte átálltak a teljes vagy részleges távmunkára. Akár életbiztosítást, akár autóbiztosítást kínálnak, a biztosítókra valószínűleg több online megbeszélés, webalapú megoldás és továbbfejlesztett online ügyfélszolgálat lesz jellemző – írta a TechTimes összefoglalója alapján a Computerworld.
Továbbá a fejlett digitális módszerek, például az automatizálás, a mobil biztosítási megoldások, a hálózati biztonsági szoftverek és a projektmenedzsment-eszközök bevezetése is segítheti a szolgáltatókat a különböző munkakörülmények menedzselésében.
Az RPA az egyik jelenlegi erős digitális trend a biztosítási ágazatban. A cégek arra használják ezt a technológiát, hogy az ismétlődő vagy szabályalapú műveleteket és feladatokat „robotpilótára” állítsák. Ehhez például interaktív hangválaszokat, virtuális asszisztenseket és chatbotokat használnak az ügyfélkommunikáció és a tranzakciók online kezelésére.
Ez az intelligens technológia a járművek viselhető technológiájaként működik. A biztosítók az ügyfelek járműveit megfigyelő technológiákkal szerelik fel, hogy elemezzék a különböző elemeket, például a vezetési szokásokat, a helyszíneket, a baleseteket, a sebességet stb. A telematika által nyert adatsorok segítenek a biztosítóknak a személyre szabott autóbiztosítási díj meghatározásában.