A Google Search hirdetések hatékonyabbak lehetnek, ha a cél az értékesítés, ugyanis csak olyan felhasználóknak jeleníti meg, akik konkrét terméket vagy szolgáltatást keresnek. Amennyiben rászántad magad és a költségvetésed egy részét, és hirdetsz, számos oka lehet, ha végül mégsem jelenik meg. Cikkünkben ezekre térünk ki, tarts velünk!
Komoly munka van abban, és anyagi befektetést is igényel, hogy megismertesd a márkádat, termékeidet vagy szolgáltatásaidat a célközönséggel. Az Adlab PPC ügynökség segít kidolgozni a marketingstratégiát és -tervet, kivitelezni az online kapányaidat, hogy versenyelőnyre és nagyobb bevételre tehess szert.
Az, hogy hol hirdess, nagy mértékben függ attól, mi a célod a hirdetésekkel, hiszen másképp kell megközelíteni, más platformot használni, ha márkaépítés, és mást, ha ügyfélszerzés a cél. Amennyiben tapasztalt szakemberek által készített hirdetésekkel indulsz harcba, nagyobb konverziót érhetsz el alacsonyabb költség mellett.
Elkészültek, beállítottad a hirdetéseket, mégsem jelennek meg, ha rákeresel a Google-ben. Amennyiben egy hirdetés minősége nem felel meg a keresőóriás elvárásainak, nem indul be. Ha viszont a legfrappánsabb szöveget írtad meg, releváns kulcsszavakat adtál meg, és a landing oldal is rendben van, más lehet a baj.
A gond akkor kezdődik, ha az Ads kezelőfelületen sem látod azokat. Elképzelhető, hogy az egyenlegeddel van a probléma, ellenőrizd, helyesek-e a megadott adatok!
A Google nem engedi ki a hirdetéseidet, ha túl magas vagy túl alacsony ajánlatot állítottál be, ugyanis a hirdetések rangsorolásakor a CPC is döntő. De lehetséges, hogy nincs elég keresés a kulcsszavakra, vagy nem hoz elég forgalmat. Elképzelhető, hogy valamikor lekapcsoltad a hirdetést, és megfeledkeztél róla, vagy véletlenül törölted. A módosításokat könnyen ellenőrizheted, ha bekapcsolod a change history-t.
A Google el is utasíthatta a szabályzat valamely pontjának megszegésére hivatkozva a hirdetésedet, ilyenkor felülvizsgálatot kérhetsz. Az is lehetséges, hogy időzítés- vagy célzásbeli hiba történt, ezt könnyen ellenőrizheted. Abban az esetben sem futnak a hirdetések, ha ütközés áll fenn a kizáró és a sima kulcsszavak között, ezáltal blokkolja a megjelenést, illetve túl magas negatív ajánlatkorrekciót állítottál be, ami leszorítja a hirdetés rangsorolását.
Optimalizációs probléma is állhat a háttérben. Valamennyi hirdetéscsoportot össze kell hangolni a kulcsszavak és a hirdetések tekintetében, ugyanis a teljesítmény attól függ, hogy ezek mennyire relevánsak a felhasználó kereséséhez viszonyítva.
Annak ellenére, hogy ijesztő lehet, amikor nem jelenik meg a hirdetésed, mindig van rá magyarázat, és tehetsz is azért, hogy változzon ez a helyzet.