Miért van fontos szerepe a konverzió optimalizálásának?
Miért van fontos szerepe a konverzió optimalizálásának?
2023. november 14.
Az online marketing egyik legizgalmasabb területe a konverzió optimalizálása. Cikkünkben összegyűjtöttünk minden fontos információt a témával kapcsolatban. Amennyiben ezen a téren még van miben fejlődni, érdemes elolvasni ezt a cikket.
A konverzió optimalizálás nem elhanyagolható feladat a vállalkozások életében, ha a profit maximalizálása a cél. A konverzió bármi lehet, amelynek fontos szerepe van a vállalkozás számára és mérhető esemény. Például lehet hírlevélre feliratkozás, időpontfoglalás, videó megtekintése, ingyenes tartalom (például e-book) letöltése, telefonhívás kezdeményezése vagy vásárlás. Sőt, konverziónak tekinthető, ha a látogató legörget a weboldal egy bizonyos pontjára, vagy rákattint egy gombra.
Mikrokonverzió, makrokonverzió, konverziós arány
Az alacsonyabb rendű elköteleződéseket tekintjük mikrokonverziónak, ide sorolható például a gombra való kattintás. A fő célhoz kapcsolódó pedig a makrokonverzió, ide tartozik többek között a vásárlás. Természetesen a mikrokonverzóknak is fontos szerepük van, szóval azok mérésére is kiemelt figyelmet kell fordítani.
Miután ezek meghatározásra és a mérésük beállításra került, jöhet a következő lépés, ami nem más, mint a konverziós arány megtekintése. Általában jó konverziós rátának tekinthető az 1-3% közötti érték, azonban vannak olyan esetek, például nagy értékű szolgáltatásoknál és termékeknél, amikor az 1% alatti érték is jónak számít.
Mikor jó a landing page vagy a weboldal?
A konverziós arány függ a felhasználói élménytől, vagyis attól, amit az adott weboldal nyújt az érdeklődőnek. Akkor jó a landing page vagy a weboldal, ha kitűnik a tömegből, és végigvezeti az érdeklődőt a folyamaton. Továbbá egyszerűen használható, a szövegek jól olvashatóak, a CTA (call to action) egyértelmű, és természetesen az sem elhanyagolható, hogy számítógépen és mobilon egyaránt gyorsan betöltődjön.
A konverzió optimalizálásához meg kell tudni, hogy pontosan hol akadnak el az érdeklődők a folyamat során. Továbbá meg kell nézni, hogy milyen cselekvést hajtanak végre a felhasználók az oldalon. Ehhez érdemes a Hotjar programot használni, amellyel hőtérképes elemzéseket és felhasználói felvételeket is lehet készíteni.
A konverzió optimalizálása összetett folyamat
Szintén hasznos program a Google Optimize, amely lehetővé teszi az A/B tesztek elvégzését fejlesztő segítsége nélkül. Továbbá a konverziójavítás terén hazánkban megkerülhetetlen szereplő az Optimonk, amellyel építhető lista, gyűjthető visszajelzés és remek eszköz konverzió optimalizálására is. Érdemes együtt használni a Hotjar, Google Optimize és Optimonk programokat az Analytics-ből származó adatokkal.
Fontos hangsúlyozni, hogy a konverzió optimalizálása esetében fontos a folyamatos tesztelés és a következtetések levonása. Továbbá a döntések előkészítése és a következő tesztelési fázis. Ez egy összetett folyamat, az egyik legizgalmasabb területe az online marketingnek.